Ten tweede, de dierenarts word morgen gebeld voor een afspraak.
Mijn kat loopt al sinds gisteren middag erg kreupel, tegen de avond leek het beter te gaan en hij sprong nog steeds op de bank en er weer af etc. Vandaag ging het overdag ook redelijk. Net kwam hij bij me op schoot liggen, dus ik ging een beetje aan zijn pootje voelen. Dit vond hij duidelijk niet leuk. Toen hij van mijn schoot af ging, stond hij niet op zijn poot, nu loopt hij amper op zijn poot maar belast deze wel weer een beetje. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Een verstuiking zou toch na een dagje wel beter moeten worden? Morgen is het dag 3 en neem ik aan dat hij nog steeds niet goed loopt. Iemand nog enig idee wat ik voor nu misschien kan doen? Of kan ik hem maar beter met rust laten?
Liever niet laten springen, traplopen, e.d., maar dat is inderdaad lastig met een kat. Rust is tot de DA je meer kan vertellen je beste optie.
_CS_
Geplaatst: 15-04-15 20:49
1 kater hier had dit een tijd terug ook. Naar de DA geweest, conclusie, niets gebroken. Heeft wel ruim anderhalve week echt mank gelopen voordat er langzaamaan verbetering in kwam, dus echt een fikse kneuzing ergens.
MalaQ
Geplaatst: 15-04-15 20:50
Katten hebben ook vaak abcessen aan de poten door vechten. Dan belasten ze ze ook vaak niet en voelen ze warm en evt. dik. Ze kunnen er ook koorts van krijgen. Kan natuurlijk ook een 'gewone' verstuiking zijn en dit houdt helaas wel wat langer aan dan 1 dag. Gewoon morgen naar de DA en tot die tijd zo rustig mogelijk houden en zeker niet naar buiten laten gaan
Verona2000
Geplaatst: 15-04-15 20:52
Kneuzing, iets met de nagels, glas?
Die van ons had een groot stuk glas in z'n pootje, kwam mank thuis op 3 poten. Gelijk naar dierenarts gegaan. Gehecht en glas etc eruit gehaald. Verband eromheen en om de 3/4 dagen terug voor controle. Heeft een maand binnengezeten. En leuk dat ie het vond *not*
Ik kan morgen het kattenluikje dicht doen maar denk niet dat hij dat leuk vind, er is geen kattenbak dus hij moet naar buiten om te plassen etc. Hij ging net de trap op (vraag me niet hoe, half struikelend op drie poten xD) Het is geen abces (dit heeft hij als een aan zijn mond gehad dus weet hoe het er uit ziet) verder heeft hij al zijn nagels nog, zijn been is ook niet warm of dik, zijn oren ook niet dus hij heeft ook geen koorts. Hij kan niet op mijn zusjes bed komen dus ligt hij maar op een hoopje kleren op haar grond, het arme ventje. Hij is normaal nooit zo aanhankelijk en komt ook zeker niet bij je op schoot liggen, blijkbaar heeft hij dus echt veel pijn.
Hij is ook al oud, dus ik denk dat de kans groot is dat hij zich heeft verstapt. Met het ''overgaan'' bedoel ik dat het toch wel beter hoort te worden na een dag, het word nu dus alleen maar slechter.
Mijne heeft ooit eens een splinter oid tussen haar kussentjes gehad. Daardoor liep ze ook 4 dagen mank. Heb haar pootje uitgeplozen en uiteindelijk iets gevonden. Kussentje werd ook wat warm en dik.
Net terug van de DA, de banden bij zijn hiel zijn waarschijnlijk gescheurd dus nu heeft hij een gipsje voor een week, meneer is er absoluut niet blij mee