Hoe binnen ren cavia's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Hoe binnen ren cavia's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:54

Hallo!
Ik woon met mijn moeder in een appartement. Hele onderverdieping is laminaat en bovenverdieping tapijt. We hebben een klein hondje maar ze kijkt niet naar ze om. Ze staan onder in de woonkamer tegen een muur in een 1.20 kooi.
Ik heb die kooi een maand geleden gekocht. Nu vind het nog wat krab. Ik haal ze er smorgens en savonds uit om even te knuffelen en eventueel mee te helpen met huiswerk :o
nu wil ik heel graag een binnenren die aan de kooi staat. Dus dat ze vanuit de kooi in de ren kunnen. Maar hoe? En wat moet er op de vloer? Nu zal je wel denken: laat ze los lopen als je erbij bent. Maar we hebben overal kabels liggen en mijn moeder word boos als het hele huis vol ligt met plas en poep :D
dus kom maar op met de ideeën! Voorbeelden zouden ook leuk zijn.
Groetjes!

Yenni

Re: Hoe binnen ren cavia's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:57

Niemand?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:01

kun je niet van die hekjes kopen?? die zijn wel een beetje hoog misschien voor cavia's, maar die kun je wel heel erg makkelijk verplaatsen als je de ren wilt verzetten wanneer er visite ofzo komt. Het is eigenlijk een konijnenren geloof ik.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:05

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:05

Cavia's zoeken altijd beschutting op. Daarom zou ik eerst proberen of ze er uberhaubt el uit komen. Mijn 4 bolletjes wol doen het namelijk niet. Die liggen veel liever in de geitenwollen hangmat of in een tunneltje. :roll:

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:08

Ik zou een stuk tapijt, kleed oid op de ondergrond leggen, met een stukje zeil er onder tegen schuiven en het eventuele plassen :j
Je kan een ren kopen met hekjes, met een beetje handigheid kan je deze aansluiten op het deurtje van je hok met evt een trappetje zodat je caafjes zelf naar binnen en buiten kunnen hobbelen :) Zorg wel dat de ren interessant genoeg is, met een huisje of wat lekkers.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:13

Konijnenren hekjes, zijn makkelijk te verplaatsen! Eventueel vinyl als ondergrond. En dan leuke kattentunnels en andere verstopplekjes erin! :-)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:18

Zo heb ik mijn caviadames! :) Die kartonnen doos is er inmiddels uit zodat ze meer ruimte hebben. Wel grappig dat er bij deze ren voor hamsters echt enorm gewaarschuwd wordt dat hamsters eruit kunnen klimmen. Mijn cavia's zitten al twee jaar zo in de ren en zijn nog niet eens op het idee gekomen dat ze er misschien uit kunnen klimmen, terwijl ze wel tien keer zo groot zijn als een hamster :') Ze zijn gewoon een beetje dom. Maar goed, ze zijn erg blij met hun rennetje :)

Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:33

Dankjulliewel!! Ik ga eens kijken voor die hekjes. Wel wat hogeren want die van mij vinden klimmen heel leuk := als jullie nog meer voorbeelden hebben graag!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:48

Over die hekjes gaan ze niet hoor :) überhaupt nooit een cavia zien klimmen := Hier springen ze wel op verdiepingen enzo maar zeker niet over dit soort hekjes en ik gebruik al jaren deze rennetjes voor mijn cavia's. Hoogte is dus prima. :j

Ik zet altijd een stuk in de kamer af met twee sets van die hekjes en een fleece kleed op de grond. :) Daar mogen ze dan lekker een paar uur in rondrennen. Wat tunnels/dozen met gaten om het interessant te maken en een bult groente en ze redden zich wel. :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:49

Dankje!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:50

Waar kan ik die kleine hekjes vinden?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:55

Cas123 schreef:
Waar kan ik die kleine hekjes vinden?

Dierenwinkels, tuincentrums, nog goedkoper: marktplaats :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:55

Oke dankje!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:56

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:00

Oke dankjewel!

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:10

ik maak een ren met die gekleurde hekjes (zoals al voorbij kwamen) om mijn kooi heen. Ze vinden het erg grappig om rondjes om de kooi te kunnen lopen. Verder heb ik er een oude dekbedhoes onder en een stuk oud grondzeil (omdat die urine zo ontzettend uitbijt). Ik heb 2 dekbedhoezen zodat ik er steeds 1 kan wassen. Daarom zou ik geen tapijt nemen of iets anders dat je slecht kunt wassen: gaat stinken.

Overigens heb ik wel degelijk klimmende cavia's gehad die over een plank van 25cm hoog kwamen, en die deze hekjes met gemak over zouden klimmen, maar gelukkig hebben mijn huidige cavia's niet bedacht dat ze kunnen klimmen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:25

Ik heb ze op tafelzeil gehad voor lange tijd.

Afbeelding

Ondanks dat ze over planken wel deze hoogte kunnen doen, krijgen ze dat bij deze hekjes niet voor elkaar is mijn ervaring. Op de foto is het oppervlakte ongeveer 3m2.

Tegenwoordig zitten ze in een kooi van 2.40x0.60 (2 1.20 kooien).

http://domorverbeuk.nl/blog/wp-content/ ... iakooi.png

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:14

Gaaf!