Even een vraag.
Ik heb een poes van bijna 1 jaar oud nog niet gesterilleerd en 2 katers van bijna 3 jaar oud beiden wel gecastreerd.
Nu ben ik vorige week met de poes naar de dierenarts geweest omdat ze laatste tijd wat dikker werd. niet in vorm van hangbuik maar echt een rond buikje naar de zijkant. Als je daaraan voelt is het ook echt een ronde beetje harde bal.
Ik dacht zelf aan schijnzwanger omdat ze laatste tijd fel naar 1 van de katers was veel onder de dekens bij ons in bed wilde liggen en haar tepels iets roder waren als normaal.
Ze komt trouwens niet buiten want ik woon op 2 hoog

Dat ze krols was ging 1 van de katers er wel steeds bovenop zitten terwijl de ander eigenlijk geen interesse toonde.
ik wilde haar toch even na laten kijken bij de da. Zo gezegd zo gedaan. Ze hebben daar een foto gemaakt en zij vertelden mij dat ze niet zwanger of schijnzwanger is maar dat haar darmen verstopt zaten.
Ik vond dat best een beetje gek verhaal aangezien ze gewoon poepte en gewoon goed at.
de symptomen die ik ken bij een verstopte kat is dat ze niet meer willen eten en niet poepen.
Maar goed je vertrouwt op de dierenarts toch. Ik heb de röntgenfoto trouwens zelf niet gezien.
Nu had ik een clisma meegekregen + paraffine en een pijnstiller tegen de buikpijn. Al had ik niet het idee dat ze piin had aangezien ze vrolijk nog speelde en Door het huis rende. Afijn ik heb netjes clisma gegeven en de dagen daarna nog de andere 2 dingen. Goed in de gaten gehouden of ze poept dat doet ze gewoon en ze eet goed en is gewoon zichzelf.
Nu blijft ze toch dik en harde buik houden. Ik heb haar nu een paar keer gewogen deze week :
6 april 4.5 kg en ontworpen
8 april 4.7 kg
12 april 4.8 kg
Oftewel ze blijft dus aankomen.
Ik heb vorige week de röntgenfoto opgevraagd bij de dierenarts maar helaas nog niet ontvangen.
Ik vroeg me af of dit iemand misschien bekend voorkomt of eventueel tips etc heeft.
zelf zit ik te denken aan om nog een keer de dierenarts te bellen morgen. Eventueel een andere.