Meer mensen dierenasiel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Meer mensen dierenasiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 16:59

Ik werk als vrijwilliger in een dierenasiel :D Superleuk!
Ik vroeg mij af of er meer mensen op bokt zijn die ook in een asiel of opvang voor dieren werken? :)

En of jullie ook moeite hebben om sommige niet mee naar huis te nemen :Y)
Soms komen er zulke leuke diertjes langs!

Flevolander

Re: Meer mensen dierenasiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:02

Ik werk 40 uur in de week in een groot dierenasiel in noord-holland. Gediplomeerd dierverzorger in de manegement richting.. Ik werk op de herplaatsingsafdeling van de katten

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:07

Ik werk vrijwillig in een dierenasiel. Met 1 kat had ik wel van Oh als ik op me zelf woonde had ik je mee genomen. ik had een enorme klik met hem, Kwam naar me toe, kreeg kusjes, kon hem optillen en niet iedereen kon dat. gelukkig heeft mijn lieve kanjer nu een lief baasje en heb op foto's gezien dat die het enorm naar zn zin heeft

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:07

Ik ben nu al 5 jaar lang vaste medewerkster in een dierenasiel maar loop al sinds mijn 10e er mee (door mijn moeder.) ben nu 22 jaar. Ik werk op de eerste opvang en nu ivm studie alleen nog op zondag.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:08

Ik wil misschien volgend jaar gaan helpen. Vinden jullie het allemaal leuk om ge helpen bij de katten? (Of honden)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:12

Ik werk sinds kort 36 uur in dierenasiel Utrecht. Echt een super leuke baan! Ik werk op de kattenafdeling maar hou me ook bezig met de honden trainen.
Ik ben gediplomeerd paraveterinair en kynologisch instructeur. Maar in het asiel werken vond ik veel leuker!

De verleiding om alles mee naar huis te nemen is er altijd, maar katten kan ik niet meenemen vanwege mijn eigen jagende hond, en voor de honden ben ik tijdelijke opvang voor bijzondere gevallen die of problemen hebben of het vreselijk vinden in de kennel, die wonen bij mij tot ze geplaatst worden.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:45

Heb er wel stage gelopen, superleuk hoor. Om alle diertjes aan een nieuw goed thuis te helpen. Je hecht je wel een beetje, maar als ze dan naar een nieuw baasje gaan is dat alweer over hoor.

Heb ook jarenlang in een konijnen en knaagdieren opvang gewerkt, maar daar ben ik gestopt wegens dat ik niet dezelfde mening deelde als de anderen helaas.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:48

ik op mijn 12e als vrijwilliger op een dierenasiel meegedraaid (kostverlorenhof) en vond dat superleuk om te doen (vanaf het jaar erna ben ik vakantiewerk gaan doen op kwekerijen. Heb toen na snel overleg thuis mijzelf op de wachtlijst laten zetten voor een blauwgrijs kitten dat binnenkwam, supermooi diertje.. ook al meldde ik mij op de dag van binnenkomen aan, stond al op plek 5, dus helaas niet gekregen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:04

Al 15, 5 jaar vrijwilliger in dierenasiel in Steenwijkerland! Vreselijk allround: inzetbaar bij honden en katten, ben expert in Ontwormen/ ontvlooien schijnt het, huishoudelijke werk als afwas, vloeren dweilen etc krijg je me ook niet gek mee, dat ene pensionkonijn of andere knagertje per jaar doe ik ook met plezier en wordt ook wel eens ingezet als linker-/ rechterhandje van beheerster (lees: telefoon opnemen en klanten helpen). Mijn beloning was groot afgelopen januari. Wij zijn naar een nieuwbouwpand verhuisd en ik mocht dus voor t oog van alle personeel, het bestuur, de krant en alle gasten (bobo's) het lint doorknippen om t pand officieel te openen! Was erg gaaf dat ik die eer kreeg!!!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:10

Ik ben vrijwilligster bij de konijnenopvang :-D Is gezellig, leuk, je ziet hele mooie momenten (ook mindere helaas) maar als je ziet wat voor plezier zo'n konijn heeft als ie weer beter is en een vriendinnetje is slaat dat toch bijna lles... Zo'n mooi gezicht!! <3

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:11

Ik heb het een jaar geleden aangeboden, maar ze hadden geen mensen nodig. Achteraf misschien beter geweest omdat ik een paar maanden geleden al moeite had om langs al die hondjes te lopen, wetende dat ik er maar één mee kon nemen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:24

Naast het werk op de dierenambulance help ik nog 1 ochtend in de week op een katten asiel.
Begin dit jaar had ik met de ambu een kat opgehaald die ik toch wel erg graag wou hebben. Helaas bleek hij enorm ziek te zijn en was het beter hem in te laten slapen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:07

Wat leuk dat jullie allemaal dieren verzorgen!

BeSen; ik doe zelf de katten en laat soms een hond uit. Eigenlijk is het werk gewoon schoonmaken en afwassen, normaal gesproken niks aan dus. Maar in een dierenasiel kun je tijdens je werk lekker katjes aaien en knuffelen :D Dat maakt het voor mij zo leuk!

Jpitty: gaaf zeg dat jij mocht openen! :D Dan doe je toch iets goed

_Cowgirl: ik ben ook bij 2 verschillende asiels/opvangen afgewezen en bij de derde was ik pas nodig... Vond ik toen heel apart!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:45

Haha ik neem juist de zielige gevallen mee naar huis :D
Ik werk samen met stichtingen en asielen om probleemgevallen thuis op te vangen en te heropvoeden.
In praktijk kom ik dus niet zoveel in het asiel, de honden zijn bij mij thuis.