Rex/naakt katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Rex/naakt katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 09:43

Hoi hoi! :D

Ik kon geen eerder topic vinden over rex katten.

Ik zoek eigenlijk ervaringen met deze katten. Ik zelf ben helaas allergisch voor katten, maar je leest en hoort verhalen dat je deze katten toch kunt houden met een allergie! Nu lees je op internet toch wel hele verschillende verhalen, daarom wil ik graag ervaringen horen :)

Want kan je ze ook echt houden als je allergisch bent (ik weet dus niet of ik voor kattenhaar of de schilfers allergisch ben). En hoe zijn de karakters over het algemeen? Hebben ze speciale verzorging nodig of? :) En hoe vind je nu een goede cattery! Ik heb wel aantal gemaild, maar bij vele geen reactie of een reactie dat ik denk.. laat ook maar zitten!

Ik wil ze namelijk wel graag eerst een keer in het echt zien en informeren voor ik eventueel besluit om eventueel er eentje (of twee ! ) in huis te halen!

Ik hoor graag van jullie! :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:44

eerst moet je zien uit te vinden, of je allergisch bent voor haar, of voor schilfers.
indien je allergisch bent voor schilfers, baten een rex, of een sphynx niet..

Kever

Re: Rex/naakt katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:50

Noorse boksster zijn ook hypoallergeen, mocht je inderdaad niet tegen de huidschilfers kunnen en dus geen rex kunnen nemen.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:52

Ghehe boskat dus

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:30

Siberische katten

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:51

Er zijn tegenwoordig best veel katten waarvan beweerd wordt dat ze hypoallergeen zijn.

Voor de ene persoon klopt dit en de ander is er net zo allergisch voor als iedere andere random kat.

Als je graag een kat wil lijkt het me het beste dat je met deze rassen in contact komt en kijkt op welke je reageert en welke niet. Daar een selectie tussen maakt en weer een paar keer langs gaat voor de zekerheid. Je wil dadelijk niet met een kat zitten waar je toch allergisch voor bent. Dat zou super triest zijn voor het beestje als hij dan weg moet.

goeden fokkers vind je door contact op te nemen en langs te gaan om te zien hoe de katten leven, hoe er mee om wordt gegaan en wat voor mensen de fokkers zijn. Situaties waarbij je niet langs mag komen omdat er bijvoorbeeld "toch geen kittens zijn" dan heb je je antwoord dus al. Goeden fokkers zouden je met open armen moeten ontvangen!

Al je vragen over verzorging/voeding etc. hebt kan je wanneer je op bezoek gaat bij een fokker dat l ook allemaal stellen. De "goeden" fokkers stellen dat ook zeer op prijs. Je uit daarmee dat je een weloverwogen beslissing wil nemen.
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 12-04-15 11:02, in het totaal 3 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:54

Ik heb een Siberische kat. Geen last van allergie.
Heeft te maken met de proteïne die op hun vacht komt door het wassen.
Hoe het precies zit moet je maar even opzoeken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:34

Het mooiste zou zijn als je idd in contact komt met mensen met katten die zogezegd hypoallergeen zijn en daar eens een paar keer op bezoek gaat... lekker uurtje katknuffelen (1 ras per keer) en maar zien of je reageert.
Op basis daarvan kun je beslissen of het wel of niet haalbaar is

Hier op bokt zitten verschillende mensen met katten van de genoemde rassen, maar er is vast ook een kattenforum :? Waar je een oproepje zou kunnen uitzetten met de vraag of er in je omgeving mensen zijn met de genoemde rassen waar je eens een paar keer op bezoek kunt/mag komen om uit te zoeken waar je wel en niet tegen kunt en bijkomend voordeel dat je wat beter kennis kunt maken met de rassen

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:58

AnnemiekvM schreef:
Ik heb een Siberische kat. Geen last van allergie.
Heeft te maken met de proteïne die op hun vacht komt door het wassen.
Hoe het precies zit moet je maar even opzoeken.

Mijn zus fokt dit ras dus heb haar de site en fb link gestuurd

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:58

Ik heb 3 Devon Rexen. Het zijn heerlijke katten! Voor mij nooit meer anders. Dat ze bijna niet verharen is een leuke bijkomstigheid :D
Zoals al eerder gezegd is het afhankelijk waar je allergisch voor bent, of je wel tegen rexen kunt of niet. Mijn Devons komen bij 3 verschillende fokkers vandaan, ik kan je wel een aantal namen/linkjes geven, als je die wil, moet je maar even een pb sturen. Dat doe ik liever dan openbaar.
Je mag hier eventueel op bezoek komen om te kijken of je er tegen kunt, maar we hebben ook nog een HTK poes, dus je krijgt geen goed beeld.