Mijn hond en z'n verleden :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDaninex

Mijn hond en z'n verleden :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 07:52

Hallo allemaal,
Mijn naam is Danine en ik open deze topic om jullie een zielig verhaal te vertellen. En hier kunnen jullie jou honds z'n verhaal vertellen.
Brand maar los!

Mijn verhaal:
Wij hadden in het begin een hond Floortje dat was een witte goldenretriever. Schat van een dier. Alleen doordat mijn ouders best veel werken en wij op school Zitten hebben we er nog een bij genomen als maatje! We gingen op marktplaats zoeken , na lang zoeken zoeken zoeken zoeken kwamen we een hond tegen (maxi) met haren tot de grond. Super vies en zelfs blaadjes en takjes erin! We hebben de mensen geveld en gevraagd of we een keer langs konden komen puur uit medelijden. We konden meteen komen. Naar daar gingen we hoor vanaf Eindhoven naar België. Kwamen we uit in een rijtjes huis. Uhm oke.. Het zag er echt van de buitenkant als een spookhuis uit. Vies gordijnen kapot. Bah. Maar toen we naar binnen gingen bah! Het stonk er naar poep, overgeef en plas door elkaar! Ze hadden wel 21 dieren. 1 poes en een kat met 5 kittens , een varken , een chiwuahua, maxi , 2 vogels , 3 konijnen , 6 hamsters , vissen , kippen stuk of 4 en nog veel meer! Toen zagen we maxi <3 we vonden hem zo zielig dat we hem meteen uit medelijden hebben gekocht. Nog gekregen hij was gratis. Maar nu komt het ergste. We wouden eerst een stukje met hem gaan wandelen om te kijken of hij lief is. Ze hadden niet eens een hondenriem dus kon het niet! Toen zei de man gewoon zomaar ja als we op vakantie gaan lopen ze in de tuin. De tuin was mega klein. Toen zeiden we oke we gaan. Namen maxi mee en weg wezen hier. Maxi was echt heel bang maar toch heel erg lief :j
Toen we thuis kwamen waren maxi en Floortje meteen maatjes! Ons probleem was opgelost nu konden ze lekker rennen in de tuin! De volgende dag mocht maxi naar de kapper en hebben ze hem kaal gescheerd. Nu was hij helemaal schoon. Maar toen zagen we ineens dat zijn poten niet recht stonden.. En we hoorde van de kapper dat hij niks wou eten en bang was voor de paraplu en kranten. Hij was dus zwaar verwaarloosd daar want hij was erg dun je zag zijn ribben. :(:) We hebben gelijk de dokter gebeld om te vragen of hij maxi wou onderzoeken. Dat wou hij. Hij was inderdaad mishandeld geweest en toen hij pup was hebben ze gelijk gesprongen overdingen en veel trap gelopen . Wat niet Goed is voor een jongen pup. Hii heeft adtose. Gelukkig gaat nu alles super goed en hebben we veel plezier van hem. Hij is nu 7 en we hadden hem oo z'n 1/2/3 ofzoiets *D

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
O ja maxi is een kruising (Denken we) tussen een poedel x matheeuwse leeuwtjeeeuh :j <3

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:05

Ja heel zielig, maar heb je meteen de politie gebeld voor alle andere zielige dieren daar? :(
Die mensen zouden geen dieren mogen hebben!

xDaninex

Re: Mijn hond en z'n verleden :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 08:15

Ze hebben alle dieren weg gedaan. Ze gingen "verhuizen"

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:33

Is er iets mis met een rijtjeshuis? Half Nederland staat daar vol mee hoor?

Ten tweede vind ik het niet belangrijk om hier de tegenslagen uit het leven van mijn Trollie te vermelden. Is niet relevant. Het belangrijkste is dat ze het nu goed heeft.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 09:40

Palmera schreef:
Is er iets mis met een rijtjeshuis? Half Nederland staat daar vol mee hoor?

Ten tweede vind ik het niet belangrijk om hier de tegenslagen uit het leven van mijn Trollie te vermelden. Is niet relevant. Het belangrijkste is dat ze het nu goed heeft.

Maar ik bedoel zo veel dieren en dan in een klein huis. Dat kan toch niet? En als je t niet wilt niet reageren.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:44

Er staat al een denigrerende opmerking over een rijtjeshuis in jouw tekst nog voordat je aan de opsomming van het aantal dieren begint..... :)

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 11:13

Nou zo bedoel ik t niet. Als je gwn normaal leest zie je t

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:31

Doe eens rustig zeg. Open dan geen topic want als wij niet ons verhaal willen vertellen moeten we maar niet reageren?!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:35

Ah joh, 't is een kind van 13 dat met de beste bedoelingen een topic opent. Dat er dan misschien iets staat wat niet zo bedoelt is, geeft toch niet? Daar kun je als volwassene toch overheen lezen zonder fel te worden.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 12:43

lieveli schreef:
Ah joh, 't is een kind van 13 dat met de beste bedoelingen een topic opent. Dat er dan misschien iets staat wat niet zo bedoelt is, geeft toch niet? Daar kun je als volwassene toch overheen lezen zonder fel te worden.

Dankje.
Maar zij reageert zo. Ik doe t gwn terug

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:48

Jeetje, de toon is weer gezet...

Ik denk dat TS het rijtjeshuis benadrukte omdat dit de ernst van de situatie weergeeft. Als ze zei dat er 21 dieren in een 'riante vrijstaande villa met reusachtige tuin' woonden had het verhaal voor mij al een andere lading. Dit is niet denigrerend naar rijtjeshuizen maar wel realistisch in het feit dat je niet zoveel huisdieren op een kleine ruimte moet willen houden.

TS: wat goed dat jullie door zijn gebreken heen hebben kunnen kijken en hem een fijn thuis hebben kunnen bieden!

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:05

Dankje hij is nu een tevreden oude opa :)