Afgelopen week vonden wij onze hond al vreemde symptomen hebben.
Piepen als ze op de bank wilde, moest dan ook geholpen worden. Piepen voor de keukendeur met opstapje.
Had zelf het idee dat ze misschien van de bank gevallen was en hierdoor angst had gecreëerd.
Donderdag ochtend met mijn vriend afgesproken dat we savonds bij de dierenarts langs zouden gaan, dit kon zo niet langer..
Vervolgens stond ze opnieuw voor het opstapje van de keukendeur te piepen, ik tilde haar op om te helpen, zette haar voorpoten binnen neer en ze gaf een gillende kreet, eentje die ik nog nooit had gehoord.
Direct mankte ze met haar achterpoot , trilde en bleef piepen.
Haar vastgepakt en bij me genomen.
Hier kalmeerde ze van maar bleef met haar pootje trekken. Ik ben met haar in de auto gesprongen richting dierenarts.
Hier werd ze volledig onderzocht er werd gedacht aan een hernia, ze gaf tijdens het onderzoek wel haar ongenoegen aan dmv brommen(niet grommen) eenmaal bij haar achterpoot gaf ze opnieuw een kreet.
Ik kreeg pijnstillers mee en ze moest 14 dagen rust, alleen kort buiten wandelen voor haar behoefte. Bij verslechtering mocht ik bellen.
Vanmiddag nadat ze 2 uur in de bench had gelegen kwam ze er mank uit, kon niet op haar achterpoten staan dus opnieuw de dierenarts gebeld. Zij gaf aan dat ik haar per direct helemaal op rust moest doen, ze kon weinig voor me betekenen evt kon ik nog eens bellen mocht het niet verbeteren. In de tussentijd heeft mijn hond rond gelopen in de woonkamer en kon na een minuut of 10 weer goed op alle 4 haar pootjes leunen en lopen.
We hebben een kinderbox geregeld waar ze nu in ligt.
Net heb ik haar naar de tuin getild zodat ze kan plassen, ze kan met geen mogelijkheid op haar rechter achter poot leunen, plassen lukt haar dus ook niet.
Advies van de arts is dat ze dus niet/min mogelijk mag bewegen.
Maar zonder de beweging kan ze haar pootje dus niet gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik toch even een stukje met haar lopen zodat haar pootje weer een beetje gebruikt kan worden?
Het gaat hier om een 2 jarige Franse bulldog, hoewel dit ras bekend is met hernia's vind ik haar nog erg jong. Heb zelf het gevoel dat het probleem niet uit haar rug komt maar uit haar pootje/heup..
En ja, als het morgen niet verbeterd zitten wij bij de dienstdoende dierenarts..
)