nog meer eekhoorn eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

nog meer eekhoorn eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 17:21

Hallo,

ik heb een aantal jaar geleden 2 eekhoorns van mijn baas gekregen.
ik vroeg me af of er nog andere bokkers zijn die eekhoorns als huisdier hebben. en ik ben dan ook benieuwd naar hoe en waar jullie ze houden, wat jullie ze voeren en wat jullie er verder mee doen?

ikzelf heb (als het goed is) de Thaise Dwergstreepeekhoorn (Tamiops macclellandii)
ik houd ze in een oude vogelkooi zitten die onder het afdak staat. ik voer ze papagaaienvoer en vers fruit en noten. ik heb gewoon een knaagdierfles voor het water. ik heb een nestkast met hooi in het hok, een zelfgemaakt rad, een hele hoop takken en als ondergrond zand. zo kan ik met een kattenschepje makkelijk de rotzooi eruit scheppen.
Toen ik ze net had kon ik uren kijken hoe ze bezig waren. nu ga ik ook vaak nog even kijken. Ze komen ook eten uit mijn hand pakken.

Op het moment haal ik het voer bij de boerenbond. maar ik vind het daar best duur voor een klein zakje. dus maar gelijk een vraag erbij: waar halen jullie je voer?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik kan eventueel nog foto's plaatsen.

Afbeelding

mzara

Re: nog meer eekhoorn eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 16:09

helemaal niemand?

Cabelona

Re: nog meer eekhoorn eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:16

Wat een leuk dier, nooit gedacht je eekhoorns als huisdier kon houden! Wat zijn de belangrijkste behoeften van zo'n diertje?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 17:05

Cabelona schreef:
Wat een leuk dier, nooit gedacht je eekhoorns als huisdier kon houden! Wat zijn de belangrijkste behoeften van zo'n diertje?

Nee dat wist ik eerst ook niet! mensen kijken me altijd verbaasd aan als ik zeg dat ik eekhoorns heb.
Ik denk behalve genoeg water en juiste voeding, genoeg bewegingsmogelijkheid en ruimte, en de mogelijkheid zich te verschuilen. (door bijv een nestkastje met vulling)
verder moet het hok natuurlijk onderhouden worden zodat het schoon en droog is.