Ik woon sinds een jaar in een maisonnettewoning. Ik heb 3 katten. Poes van 4 jaar, kater van 3 jaar, poes van 1 jaar.
Toen ik nog thuis woonde had ik de poes van 4 en de kater al, zij kwamen toen buiten. Poes van 1 is er in juni bijgekomen.
In eerste instantie had ik ze buiten lopen, maar toen de laatste poes erbij kwam besloot ik ze binnen te houden, ook omdat de kater eens 6 weken van huis is geweest. Ik ben bang dat ze doodgereden worden of meegenomen (laatste is een raskat).
Dit ging in eerste instantie goed.. maar de kater is nu bijna niet meer te houden. Ik merk dat hij gewoon ontzettend graag naar buiten wil. Hij zit echt, letterlijk, continu te janken voor de ramen. Hij valt de oudste poes steeds aan. Vroeger speelden ze altijd, nu is het soms zelfs vechten. De 2 poezen gaan hartstikke goed met elkaar, vinden het helemaal prima binnen en zijn rustig. Echter merkte ik van de week op dat de onderbuik van de oudste kaal is geworden. Ik heb het idee dat ze gestresst is door de kater.. want vlooien hebben ze niet (althans ze worden regelmatig ontvlooit met goed spul).
Kater is onlangs doorgelicht bij de DA en is prima gezond. Hij wordt gewoon gek binnen..
Ik weet gewoon echt niet wat ik moet. Een nieuw huisje zoeken waar hij buiten kan? Maar dan kan ik hem zelf ook wel buiten laten lopen. Binnen houden? Met een stel gestresste katten uiteindelijk? Het mooiste zou een huisje zijn waar ze een grote tuin hebben die afgeschermd is.. maarja hoe vind je zoiets?
Ik heb gewoon het idee dat het een tikkende tijdbom is. Het is echt een hartstikke mooie lieve, grote kater, maar hij moet gewoon lekker kunnen ravotten buiten. Ik heb genoeg afleiding en speelgoed, een krabpalen waarvan een tot aan het plafond, ze mogen overal in huis komen inclusief zolder.. weet niet meer wat ik nog kan doen.. Bovendien ben ik gek op hem en wil ik hem helemaal niet kwijt. Maar als dat moet voor zijn welzijn dan tja so be it
Help?
Hij is overigens gecastreerd, net als de oudste poes, jongste nog niet.. staat wel op de planning op korte termijn.Wie heeft de gouden tip, want ik vind dit gewoon zielig.

Edit: Vergeet erbij te vermelden dat hij ook gewoon prima kan met de jongste. Hij had in het begin wel moeite met haar maar sinds een half jaar zijn het dikke maatjes en spelen ze wel vaak samen.
was ik al van plan aan te schaffen, maar ik ben bang dat de kater er gauw op uitgekeken is. Hij zit alleen maar te staren en te janken voor het raam.
Verder speelt hij ook heel ruig en hard, te ruig voor de poezen..