Vuurwerkvrij park gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Vuurwerkvrij park gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:36

Onze honden zijn doodsbang voor vuurwerk en na het verschrikkelijke geknal van afgelopen jaarwisseling zijn wij voornemens om voor dit jaar een vuurwerkvrij park (omgeving) te zoeken!
Aangezien m'n vriend hoogstwaarschijnlijk niet vrij is, zoeken we iets wat op een redelijk te rijden afstand van Schiphol is.
het is misschien wel vroeg om al over de jaarwisseling te beginnen, maar had begrepen dat vuurwerkvrije parken snel volgeboekt zijn?!
Ben heel erg benieuwd of er mensen zijn met ervaringen hiermee!?

Def

Re: Vuurwerkvrij park gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:43

Ik lees even mee... Zelfde probleem hier!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:44

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:48

Dank jullie voor de reacties!

Ik was ook benieuwd of er mensen ervaring met bepaalde vuurwerkvrije parken hadden. het park kan wel vuurwerkvrij zijn, maar als er in de omgeving volop geknald wordt, schiet het nog niet echt op :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:50

IK weet dat Landal een paar parken aan de bosrand of al een stukje het bos in hebben. Misschien wat parken bezoeken en kijken wat er aan huizen/hotels etc. in de buurt staat. Ik denk dat het ook afhankelijk is hoever je dan het park in gaat.

Is het ook zo erg als ze van veraf een keer een knal horen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:53

-O- Helaas wel. Vooral Kazuo is écht niet meer naar buiten te krijgen dan. Het ging het eerste jaar dat we ze hadden juist hartstikke goed! Totdat we net het achterpad achter ons huis in liepen en iemand van dat zware Belgische vuurwerk er net in mikte.... Heb echt een hond nog nooit zo horen gillen....
En het lijkt wel of het ieder jaar erger wordt. ;(

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:03

Helaas herkenbaar :( Die van mij wordt ook ieder jaar erger.

Oh dit is wel fijn. Kom je via de landal site bij iets wat misschien een optie is, staat er dit:
Huisdieren zijn niet toegestaan in type 2A 8)7

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:38

Ik ben een beetje bevooroordeeld aangezien ik er voorheen heb gewerkt, maar vakantiepark Residence de Eese is vuurwerkvrij en toegankelijk voor honden, hebben groepsaccommodaties, gezinsbungalows/chalets en wintercamping, voor de liefhebber. Daarnaast super omgeving, namelijk De Woldberg, De Eese en ook vlakbij Havelte, Weerribben etc. Het is dat ik al in de omgeving woon, maar het was voor mij zeker een park geweest waar ik naartoe op vakantie zou gaan. Er worden leuke dingen georganiseerd, maar als je daar geen zin in hebt, dan hoef je er niet heen en heb je er ook geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:39

Landalpark Orveltemarke. Huisdieren welkom. Ligt in mooie omgeving en mooie huisjes.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:43

Hier in de gemeente (Oirschot, Noord-Brabant) hadden we afgelopen jaar 'n vuurwerk verbod op bepaalde gebieden, dus verwacht dat camping Rakelbos (in Westelbeers, heel erg achteraf & midden in de bossen) vuurwerk vrij zal zijn. Landal Park Duc de Brabant (Diessen/Baarschot, Noord-Brabant) is ook vuurwerk vrij.

Is niet in de buurt van Schiphol (meer grens gebied België), maar ik denk wel dat je richting het platteland moet om echt iets vuurwerk vrij's te vinden. Ik vind het hier in de omgeving sowieso erg mee vallen met het vuurwerk vergeleken met andere regio's in Brabant :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:44

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:44

Super bedankt voor de reacties!
Ik ga ze zo allemaal bekijken!
Heb me ook aangemeld voor de facebookpagina :D
(en dat is dan wel weer een beetje jammer... een huis aanbieden wat de komende 4 jaar bezet is... :+ :D )