Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.. lifaya schreef:Heb je niet een onzichtbare omheining? Met halsband en als die te ver van de source vandaan is dan schokjes geeft? Zoiets zou wellicht een optie kunnen zijn

bigone schreef:Lastig maar ergens denk ik dat er in de buurt flink geroddeld word door diegene die je kat al een aantal keren naar het asiel heeft gebracht. Zo probeert ze om helemaal van je katten af te komen. Houd ze een maand binnen en vraag dan eens heel belangstellend aan je naaste buren of ze nog overlast veroorzaken. Grote kans dat ze ja zeggen en dan kun je dus met een uitgestreken gezicht vertellen dat ze al een maand niet buiten zijn geweest. Ik denk dat je op zo'n locatie ook veel wilde katten aantreft en ik kan me niet voorstellen dat je met een tuin van 5000 m2 zovaak naar de buren gaat als kat zijnde, al helemaal niet met een groot bos waar je in kunt.
.. mellamoshan schreef:Ik zou lekker het dakterras kat-proof maken. 100m2 das niet een banketstaaf terras immers, menig kat heeft het slechter hoor.
Hele tuin van 5000m2 moet anders omringt zijn met het systeem waar de halsbanden op reageren. Het zijn immers klimmers. Zijn die banden er überhaupt ook wel voor katten? Voor honden weet ik, katten ben ik voor bekend.
Sonja schreef:Wij hebben onlangs zo'n petfence aangelegd voor de katten, en het werkt perfect.
.. Zo'n prachtige tuin.. en dan zoveel mooi bos... Dat moet toch heerlijk voor ze zijn (denk ik dan.. ). Tijdens mijn vakanties (elders) hebben ze ook nooit geklaagd dat ze niet naar buiten mochten. Tamadine schreef:Hebben de katten een kattenluik? Of als ze buiten zijn dan kunnen ze alleen naar binnen als jij er bent?
safina schreef:Hou er rekening mee dat het lastiger is de Petfence te gebruiken als de kat al gewend is buiten het omheinde gebied te lopen. Ik heb mijn ervaringen ermee in dit topic gedeeld:
[BB] Ervaringen gezocht met tuinafzetsystemen voor katten
turtlelito schreef:Wij hebben ook een elektronische omheining (petsave catfence). Wel bewust voor gekozen om maar een gedeelte van de tuin af te bakenen (ligt trouwens onder de grond voor zover mogelijk), in verband met de kosten.
Kat vindt het prima, heeft twee keer geprobeerd hoe groot zijn territorium was en blijft daar nu keurig binnen.
Esther_ schreef:Vrienden van mij hebben ook een grote open tuin, zonder omheining en gebruiken http://www.agrishop.nl/honden_und_katte ... _801_0.htm, werkt prima voor hun katten.
Je moet er wel op letten dat het batterijtje in de halsband op tijd wordt vervangen, anders gaan ze eralsnog doorheen.
safina schreef:@fredt Om te trainen moet de kat aangelijnd kunnen lopen. Dan kan je hem leren terug te lopen bij een piepje / schok, in plaats van hard vooruit. Mijn kat kon dat niet, aan een riempje lopen. Die schoot daarvan in de stress. En een gestresste kat kan je niet trainen....
..
). We hebben de bijgeleverde vlaggetjes gebruikt om het territorium af te bakenen (met een touwtje van vlaggetje naar vlaggetje), en de eerste keren hebben we hem soort van 'teruggestuurd' als hij daar dicht bij kwam. Hierna de band geactiveerd en later ook de vlaggetjes en touwtjes weggehaald. Dit werkte prima, geen stress of paniek.Fredt schreef:Sonja schreef:Wij hebben onlangs zo'n petfence aangelegd voor de katten, en het werkt perfect.
Kijk een eerste ervaring! Welk systeem heb je aangeschaft? En hoe groot is de tuin?
Ik overweeg zo'n systeem: http://www.antiblaf.nl/petsafe-inground ... p-295.html