Wij hebben 2 jaar geleden onze kippen weggegeven aan een kinderboerderij, ze waren oud, legden bijna geen eieren meer en kwamen niet zo mooi meer door de rui. Dus we moesten onze wyandotjes vaarwel zwaaien.
We misten de kippen toch wel, ook de eieren en dat getok als je in de tuin was. Mijn moeder is toen bij een tuincentrum geweest en daar hadden ze een heel groot stuk grond met allemaal kippen. Ze hadden kuikentjes en dit was natuurlijk een hele leuke kans
dus we kregen nieuwe kipjes. Drentse krieltjes
.We hebben ze vanaf kuiken zijnde gekregen en nu, ja ja, nu zijn er 2 broedse hennen

We hebben toen we de vorige hadden al 2 keer eerder een aantal kuikentjes gehad (waarvan 1 keer groene eieren die we gewoon onder de kip hebben gelegd en daar waren 2 kuikentjes uit gekomen
)Dus, misschien hebben we over 3 weken een stel kuikentjes
. Ik zal zo even foto's plaatsen van het broedende stel.
Ik wilde even het nieuws delen, heb best veel zin in! Dus hopen dat ze de 3 weken halen en we een paar kleine chickies krijgen
Nog even een vraagje: wat is jullie ervaring met de Drentse kriel?
We hebben ze in geen mogelijkheid tam kunnen krijgen (de winter periode zit er natuurlijk ook tussen), er is wel gezegd dat ze schuw zijn, maar wel tam te krijgen.
En hoe doen de 'profesionele' kippenhouders het met een broedende kip?
Het is nogal lastig met 2 andere hennen die nog gewoon eieren leggen en ze onder de broedende kippen leggen, scheiden lukt niet, ze worden helemaal gestrest en gaan van de eieren af.
Als jullie nog tips hebben of iets anders, laat het maar weten, een reactie zou ook leuk zijn!
. Niet dat ze het hier slecht hadden hoor