Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy92

Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 08:29

Hallo bokkers,

Ik heb een vraag. Mijn vriend en ik zouden graag een hondje willen, maar wij werken beide (ik nu nog parttime, maar het plan is fulltime). Nu gaat de droom van een hond een beetje opzij, omdat wij geen mogelijkheid zien om het hondje overdag te laten plassen. Mijn schoonmoeder haat honden, dus die zou niet even een keertje langs willen komen. Enige mogelijkheid is een hondenuitlaat. Maar onze droom is dus opzij en er komt voorlopig geen hond.

Hoe doen jullie, de fulltimers, dit met een hond? Want er zijn genoeg mensen die beide fulltime werken en een hond hebben.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:32

ik werk fulltime, ben alleen en heb 3 honden (tjes).
Overdag als ik aan het werk ben (en als ik op vakantie ben) zijn ze bij mijn vader. Gelukkig heb ik deze oplossing, anders was ik er niet aan begonnen...

LovingTweety

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:34

Ik werk fulltime, mijn vriend nog flink meer dan fulltime.
Mijn vader is gek op ons hondje dus die komt hem elke dag tussen de middag uitlaten. Mijn moeder is vanaf volgende week met pensioen en houdt van wandelen, ook die zal hem regelmatig meenemen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:35

Misschien een leuk idee om bv in het weekend met een hond van bv buren lekker te gaan lopen?
Persoonlijk zeg ik bij Fulltime werk geen hond zou nemen.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:35

Als je geen oppas voor de hond overdag kan hebben, niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:38

Wat ik hiervoor een mooi concept vind is OOPOEH, jullie het plezier van een hondje, en een 55+er die het niet meer mag / kan in de woning waar ze nu zit past met liefde overdag op :)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 08:41

Ja OOPOEH zag ik gister toevallig langskomen op internet. Zoals het er nu naar uitziet komt er geen hond, omdat ik het zielig vind. Maar was benieuwd hoe andere het doen, misschien komen wij nog op ideeën :)

OOPOEH, ga ik nu gelijk is kijken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:42

Net doen als je met eventuele kinderen zou doen.... zorgen voor oppas. Goede uitlaatservices of opvang overdag. Jans, dat is ook een hele goede !!

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:45

Wij werken allebei wisselende diensten, maar wanneer we beide de hele dag weg zijn laten mijn schoonouders hem uit, of mijn moeder haalt hem op.
Eventueel heb ik nog de mogelijkheid om in mijn pauze heel snel op en neer te gaan om hem uit te laten maar dat is bijna niet te doen

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:52

Zoals er hier iemand vermeld had, net doen zoals met kinderen.

Voor mezelf kan ik niet spreken, want ik werk van thuis uit en als ik op de baan ben, is dat nooit langer dan 6u. Dit laatste is zeker niet dagelijks.

Als je kiest voor een hond en jullie werken fulltime, zorg dan zeker dat er iemand is die overdag een wandeling kan doen met de hond / spelen / etc.
Zorg ook voor een goed omheinde tuin.

Een hond overdag en 's nachts in een bench, vind ik persoonlijk geen optie. Ik weet genoeg mensen die dit doen.
Dit zorgt alleen maar voor stress- en probleemgedrag.

Meer dan 2x nadenken voordat je een beslissing neemt, dit gaat tenslotte om een toekomstig lid van je gezin.

Veel succes met de keuze!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:52

Even ,los van het verplichte 'plasje' vind ik gewoon dat een hond meer aandacht nodig heeft. Als je 8uur werkt en met reistijd dus wellicht meer dan 9uur weg bent. Je slaapt er nog eens 8 en je besteed nog wat uren aan douchen, aankleden, eten etc. Dan blijft er weinig tijd over voor de hond.

Zeker een hond alleen de hele dag alleen thuis vind ik super sneu. Ook al wordt hij effe uitgelaten.

Ik heb een tijd een uitlaatdienst gehad die hem 1,5 - 2 uur per keer meenam met een groep honden. Voor m'n hond was het geweldig, voor m'n portemonnee minder :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:54

vroeger ( tot 2003,want sindsdien ben ik altijd thuis) werkte wij beide fulltime,en hadden we 5 honden..

het begon ooit met 1...en het werden er 5 :D

toen ik alleen Kim nog had, werd ze smorgens uitgelaten en pas weer als ik thuis kwam,ze kon dat prima ophouden,als ik wat eerder thuis kwam,kwam ze niet eens van de bank af..

maar ik deed wel heel veel met haar,in het begin 3x per week knpv trainen en vanuit daar heb ik haar geleerd paard volgen,en zo liep ze dagelijks uren mee naast het paard,de weekenden soms wel 3 paarden per dag mee, en ze ging altijd mee waar ik ook heen ging,was ze niet welkom,dan ik ook niet,erg simpel was dat...

toen we meer honden kregen werd het wat makkelijker,die vermaakte elkaar ook wel overdags...voor 1 jonge hond hebben we ooit oppas gehad ,de andere niet, dat waren nu niet echt type honden waarmee ik iedereen zou vertrouwen om mee buiten te gaan lopen :n

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:56

Maandag en dinsdag komt de uitlaatservice meerdere keren per dag.
Woensdag t/m vrijdag zit de hond bij mijn ouders.

Dit is nu bijna 3 jaar zo. De hond is bijna 8.

Ik heb altijd parttime gewerkt en daarom was de hond een prima optie. Nu zou ik geen hond meer kopen omdat ik vind dat ik te afhankelijk ben van een ander. Ik zou weer parttime kunnen gaan werken maar dit kan niet bij mijn huidige baas. Vandaar dat ik nog niet ben gestopt met fulltime werken.

LovingTweety

Collie2008 schreef:
Even ,los van het verplichte 'plasje' vind ik gewoon dat een hond meer aandacht nodig heeft. Als je 8uur werkt en met reistijd dus wellicht meer dan 9uur weg bent. Je slaapt er nog eens 8 en je besteed nog wat uren aan douchen, aankleden, eten etc. Dan blijft er weinig tijd over voor de hond.

Zeker een hond alleen de hele dag alleen thuis vind ik super sneu. Ook al wordt hij effe uitgelaten.

Ik heb een tijd een uitlaatdienst gehad die hem 1,5 - 2 uur per keer meenam met een groep honden. Voor m'n hond was het geweldig, voor m'n portemonnee minder :+

Mijn woon-werk tijd is maar een kleine 5 minuten :+ Verder gaat die van mij overal mee naartoe. Slapen doet hij gezellig bij mij in bed en hij ligt dan helemaal tegen mij aan.

Snorkel8

Ik werk fulltime en mijn vriend ook en we hebben een hondje.

Ik had haar al, voordat we gingen samen wonen zat ze veel bij mijn moeder maar dat kan nu niet meer. Ik werk 36 uur en werk 2 dagen tot half 4 zodat ik eerder thuis ben. Mijn vriend werkt om de week op woensdag niet zodat hij ook thuis is.

Ik zou in deze situatie nooit meer een hond nemen, pas als een van ons minder zou gaan werken. Los van het uitlaten merk ik aan mijn hondje als ze weinig aandacht heeft gehad. Nu kan ze gelukkig weer mee naar stal maar in de winter ging dat niet.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 08:57

Zeker heeft de hond aandacht nodig, en naast de normale wandelingen en aandacht etc zou ik graag Agility/behendigheid met de hond gaan doen. Mijn vriend is altijd om 16.45 thuis. Momenteel werk ik parttime en genoeg tijd voor de hond. Maar zoals eerder gezegd; het komt er niet, zolang we het nog niet zeker weten. Je gaat wel voor een echt vriendje die zijn hele leven hier mag doorbrengen.

Kimmi261, bij jullie zat de hond dus gewoon overdag alleen? (moet zeggen dat mijn ouders dit ook met hun hond doen, mijn moeder gaat 6.45 van huis en komt rond 16.15 pas thuis.)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:57

Wauw, wat is OOPOEH een leuk initiatief zeg!

Wij hebben geen hond idd omdat we beiden veel werken. Mijn ouders hadden vroeger een kattenluikje voor onze twee dwergpoedels, zo konden ze op dagen dat zij weg waren in ieder geval lekker de (grote) tuin door racen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:59

Ik heb een tijdje terug een perfecte opvang gevonden bij mij in de buurt: joekelz.nl

Ze worden opgehaald en thuis gebracht, en de honden lopen daar de hele dag in een roedel. Perfect!

Maar voor het geld kun je ook een paard stallen: 3x in de week kost per 5 weken 210,-

Nu heb ik twee katten dus een hond gaat nog niet lukken, maar ik zit er ernstig aan te denken om dit later wel zo te doen.

Zonder zo'n oplossing zou ik er nog niet aan dénken om aan een hond te beginnen (alleenstaand en fulltime werkend)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:59

LovingTweety schreef:
Collie2008 schreef:

Mijn woon-werk tijd is maar een kleine 5 minuten :+ Verder gaat die van mij overal mee naartoe. Slapen doet hij gezellig bij mij in bed en hij ligt dan helemaal tegen mij aan.

Zeg ook niet dat het voor iedereen opgaat. Net als wat kimmie schrijft nam ik de hond ook overal mee naartoe, naar de manege, op buitenrit, op de fiets naar visite etc.

Maar veel te veel mensen richten zich bij het 'houden van een hond' vooral op het 'uitlaten' (wat vaak meer even ontlasten is dan bewegen, spelen, rennen, sociaal contact etc) terwijl er ook gewoon veel tijd/aandacht in een hond gaat zitten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:00

Of de hond is bij mijn moeder of mijn vriend en ik werken met verschoven tijden zodat de hond nooit langer als 5/6 uur alleen is. Zonder oppas nooit aan een hond beginnen. Ik denk ook dat wij hierna geen hond meer nemen.

Jillsil

Jans schreef:
Wat ik hiervoor een mooi concept vind is OOPOEH, jullie het plezier van een hondje, en een 55+er die het niet meer mag / kan in de woning waar ze nu zit past met liefde overdag op :)

Wat een leuk/goed idee! Daar had ik nog nooit van gehoord. Die van ons gaat mee naar het werk van mijn schoonvader/man maar dit is ook een goed idee.

mvdbijl

Wij werken ook allebei lange dagen en, ik heb daarom besloten het niet te doen hoe leuk ik het ook vind. we hebben thuis altijd honden gehad.

Ik heb niemand waar hij bv. overdag heen kan en wat heeft zo beestje er dan aan?
Zit de hele dag alleen thuis. Nee als je een hond neemt vind ik moet je er minimaal 3 keer per dag een tijd mee kunnen lopen. Kom ik in de avond thuis heb ik ook nog de paarden.

Een honden uitlaat service heb ik overwogen maar stel dat je een hondje treft dat daar geen type voor is of wagenziek wordt, nee dat is in mijn ogen ook geen oplossing.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:06

ja mijn hond zat gewoon de dag alleen in huis,niet in zo'n hedendaags populair kooitje hoor,maar gewoon het hele huis,ze kon op bed gaan liggen ,op de bank,in de zomer stond het balkon open....

nu kreeg ik haar op 2 jarige leeftijd,was haar 5de eigenaar en als ik haar niet opgehaald had was ze ingeslapen de dag erna... :(

snachts sliep ze bij mij in bed ...

ik zeg het,ik nam wel eens een uurtje op,speciaal voor haar!! notabene,dan kwam ik thuis lag ze op de bank,kéék niet eens op... ^)

ze keek nog net niet op haar horloge om te zeggen dat ik te vroeg thuis was... :+

overigens had ik wel het meest foute senario,een rottweiler in een flat en fulltime werken... :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-04-15 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:07

Wij werken ook allebei fulltime.
Heb sinds januari dit jaar ook een hondje gekocht.

Om half 8 breng ik hem bij mijn moeder en die past de hele dag op :)
Echt een uitkomst!
Ze is zelf ook helemaal gek van hem.

Als hij straks wat ouder is en 100% zindelijk mag hij mee naar het werk.
Mijn baas en zijn zoon die hier ook werkt hebben zelf ook een hond mee.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 09:08

Nee uitlaatservice vind ik ook niet zo fijn. OPOEH heb ik leuke gezien, maar ik zie alleen geen kosten staan. Of zou dat per persoon verschillen? *Oh 12,50 per maand zie ik*

OVerigens, hond komt bij ons niet in een bench, maar heeft gewoon de kamer ter beschikking.