Obese luna gaat de strijd tegen de kilos's aan, volg jij mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Obese luna gaat de strijd tegen de kilos's aan, volg jij mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:15

Luna was vroeger altijd een hondje met een normaal gewicht.
Nu ze ouder(10) word zetten de pondjes flink aan en haar sterilisatie in oktober hebben er niet aan mee geholpen.
Vorige week viel mij op dat ze kortademig is geworden en ik vind dat er nu echt wat moet veranderen.
11 februari woog ze 10.1 kg en gisteren ( dus nog geen 2 maanden later) 11.3 kg :wow:
Ze heeft altijd 8 kg gewogen.

Zelf skeeler ik erg graag dus leek het mij een mooie training voor luna om mee te gaan.
Normaal skeeler ik veel verder maar voor luna begin ik klein.
Ik ben geschrokken hoe slecht het gesteld is met haar conditie :oo

Afbeelding
Na haar training van gisteren lag ze uitgeteld in haar mand :(:)

Mocht je nu denken dat ze een heel eind gerend heeft, mis.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJFPROG6.jpg

Afbeelding
Vandaag voor de training nog fris en fruitig :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6PI4CEXT.jpg

Morgen en donderdag heeft ze ''vrij''.
Het moet natuurlijk niet ineens te gortig worden voor haar aangezien ze al op leeftijd is.

Ze vind het skeeleren wel helemaal leuk :):)

Lau

Re: Obese luna gaat de strijd tegen de kilos's aan, volg jij mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:17

Ik volg mee!

RomeeBalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:18

ik volg ook mee! :D

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:19

Hoeveel wandelen jullie met haar?
Ik denk dat je dat misschien eerder wat op kan schroeven ipv skeeleren?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:19

Ik dacht heel even dat mijn broer of zus dit topic had gemaakt aangezien mijn obese kat genaamd Luna ook aan de lijn mag :')

Succes

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:20

Ik volg ook mee. Goed van je dat je er iets aan wil doen :) Heeft ze straks veel profijt van denk ik :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:24

Wendybrian schreef:

Het probleem zit hem vooral in visite en moeders die maar gebak ed erin blijft stoppen terwijl ik nee zeg.
Ik ben even goed duidelijk geweest dat het mijn hond is en er gewoon naar mijn nee geluisterd dient te worden.
Daar is dus veel winst te behalen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:27

moyra schreef:
Wendybrian schreef:

Het probleem zit hem vooral in visite en moeders die maar gebak ed erin blijft stoppen terwijl ik nee zeg.
Ik ben even goed duidelijk geweest dat het mijn hond is en er gewoon naar mijn nee geluisterd dient te worden.
Daar is dus veel winst te behalen.

Ik vind het een beetje gemeen om de hond ongezonde dingen te voeren en vervolgens haar af te willen laten vallen..
Gezien haar leeftijd denk ik dat je het eerder in het dieet moet zoeken dan in het sportief zijn..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:31

Een hond van 10 kan heus nog wel goed op conditie gebracht worden, wel voorzichtig aan beginnen natuurlijk.
Het is toch juist goed voor haar, natuurlijk ook geen slechte dingen geven maar dat heeft de TS ook aangepakt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:32

Azmay schreef:
Ik vind het een beetje gemeen om de hond ongezonde dingen te voeren en vervolgens haar af te willen laten vallen..
Gezien haar leeftijd denk ik dat je het eerder in het dieet moet zoeken dan in het sportief zijn..

Hier ben ik het helemaal mee eens... En wat dat betreft geldt daarin hetzelfde als met mensen. Je kunt wel het beestje fanatiek laten bewegen, maar zolang het eten niet aangepast wordt, heeft dat weinig zin. Conditie is natuurlijk nooit weg, maar het mes moet wel aan twee kanten snijden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:34

Mensen kom op zeg het dier is 10 (wat voor een boerenfox helemaal nog niet zo oud is) en kan echt wel een km skeleren hoor op notabene haar tempo.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:39

Ze zegt toch juist dat ze geen ongezonde dingen (meer) geeft? Dat ze haar moeder erop heeft aangesproken en nu de extra pondjes er vanaf wilt halen? Ik denk dat je haar prima wat beweging kan geven, zolang je het maar rustig om bouwt en kijkt naar haar.
Laat je haar echt rennen of is het meer draven? Draven kan een hond namelijk prima hebben op asfalt en is ook een minder grote beslasting op de gewrichten :)
Laatst bijgewerkt door Nessavende op 07-04-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:42

Ik ga ook nog wandelen met onze obese jack russel van 14 hoor.
Skeeleren goed idee eigenlijk.
Zolang ze regelmatig korte stukjes loopt is de beweging echt niet slecht hoor?
Geloof niet dat jij hem zo afmat :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:52

Nessavende schreef:
Ze zegt toch juist dat ze geen ongezonde dingen (meer) geeft? Dat ze haar moeder erop heeft aangesproken en nu de extra pondjes er vanaf wilt halen? Ik denk dat je haar prima wat beweging kan geven, zolang je het maar rustig om bouwt en kijkt naar haar.
Laat je haar echt rennen of is het meer draven? Draven kan een hond namelijk prima hebben op asfalt en is ook een minder grote beslasting op de gewrichten :)

Ik ben vandaag het pakje in gegaan en heb haar daar los gelaten. Op de heen weg gewoon op een heel sukkel drafje erheen en in het parkje ben ik voor dr uitgegaan waar de piek snelheid van 10.5 km vandaan komt. Op de terug weg zelfs het laatste stuk in staptempo gedaan. Ze staat nu zelfs te springen dar ze nog een rondje wil.

Ik vind de reacties hier boven echt overdreven en er word niet eens gelezen. Vol proppen met ongezonde dingen was overigens ook niet aan de orde maar regelmatig kreeg ze wel eens wat.
Daar is nu mee gestopt.
De gemiddelde snelheid is ongeveer 5 km per uur. Laat de wandel snelheid van een mens nou op 5 km per uur liggen. Trek daar de plasjes en snuffeltjes vanaf en je komt tot de ontdekking dat er langzaam geskeelerd word.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:03

ik skate ook wekelijks nog met onze 10 jarige hond (australian shepherd)
Zolang je maar kijkt naar wat de hond aankan, moet het zeker te doen zijn.
Het is geen marathon, en het tempo ligt niet hoog.
Zolang het nog gaat en ze er nog plezier in hebben, waarom niet.

Veel succes met het afvallen van je hond.
Let op zijn voer en houd haar in beweging, dan zal het nog wel goed komen.
Maar dat zal wel lukken denk ik

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:04

Je bent goed bezig hoor ts! Zolang je haar niet overvraagd qua tempo en afstand is dit perfect om de kilo's eraf te krijgen. Als er dan inderdaad geen ongezonde dingen gegeven worden zal ze zich snel beter voelen, het is voor haar ook niet fijn dat ze te zwaar is :)

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:05

Klinkt goed! Veel succes! :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:41

Ik ben het er mee eens.
Je moest je dood schamen je 10 jarige hond terug op conditie te willen brengen.....FOEI :+
Zo iets doe je niet, laat dat dier gewoon al is het maar omdat zo veel anderen dat ook doen. ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:51

Heee wat goed. Maar las ook vaak een rustige dag in. Dus als je eens wat verder gaat of harder, zorg dat je de dag erna of 2 rustiger aan doet. Want zo'n beest moet zich wel kunnen herstellen.
Vraag je moeder of ze, als ze echt wat moet geven wanneer jullie gebak eten, hem ee hondekoekje geeft.
Succes, maar ga niet te snel en wissel af!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:35

Goed bezig! Dat ze 10 is betekend niet dat ze maar in de mand moet blijven liggen en vet moet worden. Als ze lichamelijk verder gezond is kan ze prima rennen.
Vertel anders je moeder eens wat een hondje van haar grootte hoort te wegen en laat je moeder haar eens wegen zodat ze zelf ziet wat ze weegt. Of laat je moeder eens een stukje intensief wandelen zodat ze ziet hoe snel ze buiten adem is. Dat werkt misschien beter dan alleen zeggen dat ze niet meer mag voeren.
Je kunt ook een pot met 'gezonde' snoepjes neerzetten voor haar, bv haar eigen brokjes waar ze dan 's morgens en 's avonds wat minder van krijgt, of geef haar bv stukjes fruit oid.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:42

Het lijkt mij ook juist goed om nu lekker met haar aan de slag te gaan. Moeders idd verbieden het beest zo te verwennen, natuurlijk is het goed bedoelt, maar het pakt gewoon niet goed uit ;)

En ik denk dat hondje het hartstikke leuk vind om lekker met jou op pad te gaan!