Trainen met de hond, waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl4

Trainen met de hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 11:23

Hallo, ik wil graag meer trainen met m'n hond (frisbieen enzo). Maar Nu zoek ik een plek waar ik trainen ( afgesloten ruimte met zachte ondergrond ). Misschien is een binnenbak mss wel een idee, die ik dan 1x per week een uurtje huur?! Maar hebben jullie nog goeie andere ideeën? Weilanden zijn ook niet echt makkelijk omdat veel boeren geen honden in hun land willen (ivm ontlasting die ziektes voor runderen kan meebrengen)

Borisje

Re: Trainen met de hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:25

Bij veel hondenclubs kun je frisbeen, hartstikke leuk en onder begeleiding, wat best handig is bij zo'n zware sport. In welke regio woon je? Misschien weet ik wel wat.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:26

Heb je geen hondenclub in de buurt? :)

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 11:30

Nou echte frisbee-clubs zijn hier niet in de buurt, en ik heb al een x een cursus gevolgd voor frisbee van 10 lessen en dat was erg leuk en dat wou ik graag zelf voorzetten omdat de lessen via de club ook altijd 's avonds zijn. En ik wil juist 's ochtends trainen op mijn vrije dag

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:20

Moet het perse een afgesloten terrein zijn dan? Als je wilt frisbeen is het toch belangrijk dat ze gewoon los kunnen lopen, dus dat kun je in principe overal doen.

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:31

Ja want ik heb een jachthond die wanneer hij een konijn oid ziet er achteraan gaat. Maar zoek een ook wel een grote ruimte, waar die dus los kan lopen maar waarbij ik hem wel veilig achter een hek heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:48

countrygirl4 schreef:
Ja want ik heb een jachthond die wanneer hij een konijn oid ziet er achteraan gaat. Maar zoek een ook wel een grote ruimte, waar die dus los kan lopen maar waarbij ik hem wel veilig achter een hek heb.

Euhh dat jagen kun je trainen. Ik heb ook een jachthond. Maar die jaagt niet meer. En als ie wil dan is het 1 commando en hij komt terug.

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 16:18

Euhh... Dat weet ik, maar mss wil ik daarom ook wel trainen op een afgesloten plek! Maar ik vroeg me af of iemand ideeën had ipv dat iemand een beetje moeilijk doet over waarom ik wil trainen in een afgesloten ruimte

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:24

Ik frisbee altijd in de buitenbak of op het strand.. mrja das niet afgesloten natuurlijk.. Lastig..
Een uur een bak afhuren is wel wat lang denk ik, geen enkele hond houd het vol om een uur lang te trainen :Y)
Misschien in de omgeving iemand met een grote tuin met een grasveld? Of ergens een stuk open grasveld waar geen wild loopt?

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 08:38

Okay zal eens rondkijken. Dank je !