bokkers met schildpadden gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

bokkers met schildpadden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 18:51

Hallo,

Mijn broer en ik gaan over een tijd op ons zelf en willen graag 2 schildpadden aanschaffen.

Ik heb al wel op Google gekeken maar ik lees op elke site iets anders en weet niet wat goed en slecht is...

Wij hebben de volgende vragen:

- Welke LAND schildpadden blijf zo klein als mogelijk?
- Hoe groot moet hun terrarium zijn?
- Wat moet hier allemaal in? bv. Een warmtelamp en bodembedekking?
- wat is het beste voer?

- en het belangrijkste welk soort blijf het kleinste?

Dit zijn de dingen die wij zo kunnen bedenken, als jullie nog extra dingen hebben horen wij dit ook graag :j
We willen zoveel mogelijk informatie voordat we ze aanschaffen.

We willen ook eerst het huis helemaal klaar hebben en dan pas willen we ze aanschaffen.

Over de kosten is nagedacht en is geen probleem!

Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 06-04-15 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Re: bokkers met schildpadden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:53

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:54

Je gaat samenwonen met je broer?
Let wel op schildpadden worden oud hoe ga je dat doen als een van jullie ergens anders gaat wonen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 18:57

sandra8 schreef:
Je gaat samenwonen met je broer?
Let wel op schildpadden worden oud hoe ga je dat doen als een van jullie ergens anders gaat wonen.

Haha ja het klikt raar, maar we doen veel samen en omdat geen van ons beide het kan veroorloven om echt alleen te wonen en moeders binnen kort gaat verhuizen naar haar vriend hennen wij dit zo besloten.

als we na een tijd elke een eigen huis nemen, neem ik ze mee.

over die dingen is allemaal nagedacht en is bekent, dit is het enige waar we tegen aan lopen

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 18:58

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:03

ik heb toevallig ook een topic geopend gisteren over landschildpadden. De Griekse landschildpad blijkt de kleinst blijvende landschildpad te zijn ;) Er staat in dat topic nog wel wat meer info moet je even in de lijst zoeken of zoekterm landschildpad in voeren ;)

Succes ik vind ze erg gaaf maar voor mij wordt het hem niet nu ik meer informatie heb gekregen ;)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:06

dierenfan schreef:
ik heb toevallig ook een topic geopend gisteren over landschildpadden. De Griekse landschildpad blijkt de kleinst blijvende landschildpad te zijn ;) Er staat in dat topic nog wel wat meer info moet je even in de lijst zoeken of zoekterm landschildpad in voeren ;)

Succes ik vind ze erg gaaf maar voor mij wordt het hem niet nu ik meer informatie heb gekregen ;)

Oh echt? Dan heb ik die niet gezien haha.
Ik zal even opzoek gaan, dankjewel :j

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:11

ik heb water schildpadden.
het zijn grote vervuilers voor 150 liter water heb ik er een pomp op voor 400 liter water.
kwa voer is door een dieren arts aan geraden katten voer reden id dat er alles inzit wat een schildpad nodig heeft. en als lekkertje af en toe wat insecten voeren en vers vlees en groente.
verlichting moet je UVB lampen er in plus nog een warmte lamp er bij boven een steen zo dat het schild kan drogen.

land schildpadden hebben een droge schone omgeving nodig.
het beste voor ze is dat er geen tocht is.
landschildpadden kun je het beste vers groenvoer geven met extra calcium en vit D3.
kwa verlichting is het zelfde met water schildpadden.

ik hoop je hier over goed geinformeerd te hebben.
heb zelf 3 water schildpadden.

Afbeelding
dit zijn ze mijn schatjes.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:53

lolotjeh schreef:
ik heb water schildpadden.
het zijn grote vervuilers voor 150 liter water heb ik er een pomp op voor 400 liter water.
kwa voer is door een dieren arts aan geraden katten voer reden id dat er alles inzit wat een schildpad nodig heeft. en als lekkertje af en toe wat insecten voeren en vers vlees en groente.
verlichting moet je UVB lampen er in plus nog een warmte lamp er bij boven een steen zo dat het schild kan drogen.

land schildpadden hebben een droge schone omgeving nodig.
het beste voor ze is dat er geen tocht is.
landschildpadden kun je het beste vers groenvoer geven met extra calcium en vit D3.
kwa verlichting is het zelfde met water schildpadden.

ik hoop je hier over goed geinformeerd te hebben.
heb zelf 3 water schildpadden.

[ [url=m/pgfKI1.jpg]Afbeelding[/url] ]
dit zijn ze mijn schatjes.

Dankjewel!
Die zijn best groot of niet?
Zijn er ook soorten die ongeveer zo klein blijven als de kleinste op jou foto? :+

lolotjeh

Re: bokkers met schildpadden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:18

de muskus schildpad. deze soort heeft geen land nodig wel plekken waar hij omhoog kan komen om te eten en lucht te kunnen happen hooghuid een klein eilandje om te kunnen drogen.

die van mij zijn inderdaad van die heerlijke grote bullebakken die dit jaar vier worden heb ze sinds heeeel klein ongeveer net zo groot als de kleinste die op de foto.
de grootste heeft heel veel temprament wat soms tot leuke kwaak geluidjes als gevolg ik moet meestal wel heel erg oppassen dat ze niet aan me vinger hangt...
de andere grote is een schat van een beest nooit gebeten of wat dan ook nooit ook een poging gedaan ook.
het is een zaagrug schildpad het zijn echt leuke beesten om te zien en zijn ook van zich zelf heel vriendlijk.
bij die van mij kun je alsware de vinger in de bek stoppen zonder dat hij gaat bijten.
de kleinste is ook een heerlijk kereltje leuk en schattig ook nog.
hij begint al een beetje grote mond te hebben maar dat is het gewoon verder nooit een poging gedaan tot bijten sinds hij nog geen jaar is.
dus ze hebben allemaal een eigen karakter wat het ook heel leuk is aan deze dieren. het nadeel is ze vervuilen zo verschikkelijk de bak.