Goede betaalbare tondeuse hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaYM

Goede betaalbare tondeuse hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 09:41

Nou dat mijn trouwe tondeuse helaas is overleden, ben ik weer op zoek naar een nieuwe (mijn hond ziet er nu ondertussen uit als een schaap).
Mijn oude tondeuse hebben we tweedehands gekocht van een kennis dus ik heb geen idee wat voor merk dat was.

Ik heb een Lhasa Apso die ik een keer in de zoveel tijd kaal maak, vooral nu het mooie weer eraan komt (ooit), is het toch wel nodig.

Ik zoek een tondeuse van goede kwaliteit, ik doe alleen mijn eigen hond ermee dus het hoeft niet super deluxe te zijn, en van een beetje een betaalbare prijs.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:46

Ik heb de moser max45 6 jaar geleden gekocht en gebruikt voor 8 hondjes(shih tzu).
Ik vind hen ideaal maar de bijgeleverde 3 mm vind ik veel te kort dus heb de 9 mm erbij gekocht.
Nu al die jaren en honden verder doet hij het nog steeds super.
Laatst bijgewerkt door moyra op 06-04-15 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:47

Moser voldoet hier goed. Ik heb er een voor de paarden en een voor mensen. Dat is overigens officieel een hondentondeuse trouwens. Zelfde apparaat veel goedkoper. Mijn eerste scheerapparaat voor onze oude merrie was ook een moser, overgekocht van een mevrouw die hondentrimser was en vanwege haar leeftijd is gestopt daarmee. Het ding is denk ik nu ruim 40 jaar oud als het niet meer is zelfs. Zelf heb ik hem al een jaar of twintig. Messen zijn een aantal keren geslepen maar hij scheert nog best. Manen en staart gaan goed ermee nog. Een dikke pluizige paardenvacht is teveel inmiddels. Daarvoor is ook de nieuwe iets grotere moser gekocht. Die ook alweer 10 jaar dikke tinkervachten wegwerkt daar waar nodig.

De max45 voor onszelf en de moser artiko voor de paarden.