Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Palmera schreef:Kent hij überhaupt "nee"? Daar flink mee oefenen, ook als hij het wel kent. De puntjes op de i zetten zeg maar.
Zeker dat wegrennen wijst erop dat het een spel is. Wat voor hond is het en hoe oud?
Wat ik zou doen? Ik zou het spel gebeuren er zo snel mogelijk uithalen. Voor het raam blaffen en een duidelijke nee helpt niet? Dan haal ik hond inderdaad weg. Maar niet om te spelen, om even af te koelen in bv de hal met de deur dicht. Als daar geen blafprikkels zijn. Anders een andere ruimte. En hiernee leert hijbook dat het niet loont. Dat er dus niet achter hem aan gerend wordt.
Smudge schreef:Het is een 2 jarige terrier kruising.
Onze woonkamer / open keuken is erg groot. Wanneer we hem dus bij het raam weg willen halen voordat we bij hem in de buurt zijn sprint hij al door de kamer heen en hij is dan dus ook niet meer te pakken en kunnen we hem niet meer ergens anders neerzetten.
Hij luistert überhaupt niet. We zijn heel hard met hem aan het oefenen, zowel binnen als buiten.
Als je hem roept komt ie niet, tenzij het etenstijd is. Ook buiten vertikt hij het zelfs aan de riem om te komen als je hem roept.
Ditzelfde om te knuffelen. Hij zit erg graag bij je en wordt graag geaaid, maar komt niet als je hem roept of uitnodigt. Vervolgens gaat hij blaffen omdat hij geaaid wil worden, maar hij meent dan dat wij maar naar hem toe moeten komen.
Hij is bij zijn vorige eigenaren ontzettend verwend en mocht daar alles. Vervolgens konden ze hem niet meer handelen en is hij dus in het asiel beland.
Maar net zoals nu, hij is net een paar uur mee naar het bos geweest, hij is nu moe en ligt nu rustig op zijn kussen terwijl er honden en kinderen langs lopen zonder te blaffen of ze zelfs op te merken.