Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paulina schreef:Afleiden met eten of een speeltje zou ik niet doen. Ik zou hem vooral uit je ruimte zetten. Zo te lezen (was er niet bij dus kan er natuurlijk naast zitten) haalt hij zijn kracht bij jou vandaan. Stuur hem bij je weg en corrigeer het blaffen (liever 1x duidelijk met een harde prik achter z'n rib dan 20x te zacht).
Buiten lijkt het me weer dominantie. Corrigeer het blaffen en zorg dat je tussen jou hond en de andere instaat. Jij bepaald wanneer hij wel of niet naar de andere hond toe mag en dat mag hij niet in deze gemoedstoestand! Jouw hond doet daarna misschien (nog) niks maar het kan de andere hond ook uitgedaagd hebben. Eerst rust, daarna spelen.
(Nogmaals ik heb het gedrag niet gezien, daarbij geen ervaring met het ras, maar wel met rassen die er in theorie op lijken)
? Neeheeeee.........
)
ingeb0rg schreef:Gewoon uit interesse omdat ik ook een jachthond heb en jij eigenlijk ook. Ben jij van plan om iets te gaan doen met hem wat in zijn instinct ligt? Denk aan jachttraining, apporteercursus enzovoorts? Of ben jij daar toevallig al mee bezig?
Maar we zullen zien hoe het gaat, ga jij ook KNJV lopen? Kom ik je misschien nog eens tegen haha!
Ze kan het wel overigens allemaal hoor!