wie o wie heeft er hier ervaring met een kattenbak in de tuin.
De bedoeling is dat mijn man een huisje voor de katten gaat maken, waar ook 2 kattenbakken in kunnen( misschien meer). Dit omdat wij erg klein wonen en ik in verwachting ben van ons 1e kind. Wij zitten echt met ruimtegebrek binnen en momenteel staan de kattenbakken in de huiskamer.
Gezien de toekomst lijkt ons dat niet echt praktisch. beneden hebben we geen echte goede afsluitbare ruimte( open keukentje, gang is te smal om daar een bak neer te zetten en daar komt ook de kinderwagen te staan) kelderkast zou evt wel een optie zijn mits er een kattenluik in zou komen.
1e verdieping hebben we 3 kamers, 1 is onze slaapkamer, waar de katten niet mogen komen. kamer 2 is babykamer. ook verboden voor de katten. kamer 3 is de computerkamer( echter geen ruimte voor kattenbak.enige mogelijkheid is onder het bureau. maar mijn man wil graag deze kamer soms af kunnen sluiten ivm breekbare spullen die er staan). badkamer is te smal voor kattenbak. Dan hebben we geen ruimte meer om te lopen.
2e verdieping is een vlizozolder wel met trap. De katten kunnen hier echter onder de vloer komen, wat ik geen prettig idee vind. ( in toekomst evt optie om af te sluiten) en de wasmachine met was staat daar.( mijn katten liggen graag op de was haha)
De tuin is groot en hebben we afgesloten met kattennet zodat de katten wel naar buiten kunnen, maar niet wegkunnen naar de buren en dergelijke. De katten hebben dus op zich genoeg bewegingsruimte, maar het probleem is dus dat we de bakken niet in de huiskamer willen hebben staan,
op een site hebben we een voorbeeldhuisje gezien waar we dan evt de kattenbakken in kunnen plaatsen en hebben ze erbij ook weer meer speelruimte. graag hoor ik jullie ervaringen en of het mogelijk zou kunnen zijn om de bakken in een huisje te zetten.
schuur is evt ook een optie, echter is dat langere termijn, want deze is nu niet goed afsluitbaar met de kans dat de katten kunnen ontsnappen.
Hier staat buiten de winter om ook een kattenbak in de schuur, die overdag altijd met een haakje open staat. We hebben 1 kat die nl voornl buiten leeft, maar in de winter ook binnen zit en dus wel een kattenbak kent. Ze maakt zowel gebruik van de tuin als van de kattenbak als ze buiten leeft.
Als je een kattenluikje hebt kan je prima je kattenbakken buiten zetten,als ze maar niet inregenen. Kattenbak steeds iets verder naar de deur zetten en dan naar de plek waar je hem hebben wil,zodat ze er geleidelijk aan kunnen wennen dat de bak op een andere plaats staat.
Keet
Geplaatst: 03-04-15 16:38
Wij hebben de kattenbakken zo in huis.
Staat inmiddels tekst op.
Iedereen is altijd verbaasd dat we geen bakken hebben staan voor onze binnen katten Wellicht is iets dergelijks voor in de schuur een optie? Of buiten als je hem waterdicht maakt
Keet dat is een mooie oplossing! Heb je dit zelf in elkaar geknutseld? Heb bij zooplus wel is kastjes gezien waar je een kattenbak in kan zetten
Keet
Geplaatst: 03-04-15 16:50
Renee schreef:
Keet dat is een mooie oplossing! Heb je dit zelf in elkaar geknutseld? Heb bij zooplus wel is kastjes gezien waar je een kattenbak in kan zetten
Ja, deze hebben wij zelf in elkaar gezet aan de hand van een Zwitserse legenkist die we hebben staan. Die van Zooplus waren allemaal te klein Twee grote kattenbakken gekocht (grote katten ) die maten als min. genomen voor de breedte en keer twee plus twee dozen grit voor de lengte. En dan hout op maat laten zagen bij de Hornbach Zit wat werk in, maar ben er elke dag weer zo blij mee Houd ook redelijk de geur binnen in de kist Binnenkant bodem helemaal afgekit ivm eventueel schoonmaken.