operatie konijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalx249

operatie konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 19:35

we zijn net terug van de dierendokter met mijn 2 konijnen, voor de jaarlijkse prik. 1 konijn was kerngezond, andere helaas wat minder... mij viel het al op dat droppy vaak plast en er een brom geluidje bij doet. toen de dokter aan droppy zijn blaas ging voelen bleek dat er waarschijnlijk iets in zijn blaas zit wat elke keer een blaasontsteking geeft. nu word droppy dinsdag gebracht door mijn moeder naar de dierenarts voor een röntgenfoto, als blijkt dat er toch iets in zijn blaas zit moet hij eraan geopereerd worden (wat we dan ook zeker gaan doen!) ik ben blij dat ik het toch heb verteld aan de dokter dat droppy veel plast, anders was het misschien anders afgelopen, maarja we zijn er nog niet... maar nu is mijn vraag hoe duur kost eigenlijk een operatie en hoe groot is het risico dat hij het niet overleefd?

NMS

Re: operatie konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:18

Poe hoeveel het kost zal de dierenarts je toch wel kunnen vertellen?En het risico...ik heb vorige week een konijn verloren door een simpele castratie.De castratie koste ongeveer 50 euro.Ik heb al vele konijnen laten castreren en dat ging wel gewoon goed maar aan elke operatie kleeft een klein risico.Kunnen ze niet zijn urine eerst nakijken?Om te zien of hij blaasgruis heeft?En als je een mineralen/knaagsteen in je hok hebt gelijk weghalen en als voer raadde mijn dierenarts Science Selective aan omdat hiervan de mineralensamenstelling het beste is.Hopelijk valt het mee met droppy.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:30

Ligt geheel aan, naar welke dierenarts je gaat. Daar waar ik stage loop kunnen de kosten al snel oplopen tot 500 euro, maar wie weet zijn er ook goedkopere praktijken hoor. Maar niet dat je denkt dat je voor 100 euro klaar bent. Elke operatie is een risico, maar (iig bij ons) wordt een dergelijke operatie nog best vaak uitgevoerd en we hebben voor zover mij bekend is, nog nooit problemen gehad. Lijkt mij zeker de moeite waard. Succes!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 08:14

NMS schreef:
Poe hoeveel het kost zal de dierenarts je toch wel kunnen vertellen?En het risico...ik heb vorige week een konijn verloren door een simpele castratie.De castratie koste ongeveer 50 euro.Ik heb al vele konijnen laten castreren en dat ging wel gewoon goed maar aan elke operatie kleeft een klein risico.Kunnen ze niet zijn urine eerst nakijken?Om te zien of hij blaasgruis heeft?En als je een mineralen/knaagsteen in je hok hebt gelijk weghalen en als voer raadde mijn dierenarts Science Selective aan omdat hiervan de mineralensamenstelling het beste is.Hopelijk valt het mee met droppy.

Aww sterkte!
De dierenarts voelde aan droppy's blaas en kon al vertellen dat er iets in zijn blaas zat maar voor de zekerheid moeten we een röntenfoto maken en dan kunnen ze het zien, maar ze hebben niks over gezegt om het urine na tekijken. ik zal kijken voor het voer ! Bedankt !

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 08:20

Leffroi schreef:
Ligt geheel aan, naar welke dierenarts je gaat. Daar waar ik stage loop kunnen de kosten al snel oplopen tot 500 euro, maar wie weet zijn er ook goedkopere praktijken hoor. Maar niet dat je denkt dat je voor 100 euro klaar bent. Elke operatie is een risico, maar (iig bij ons) wordt een dergelijke operatie nog best vaak uitgevoerd en we hebben voor zover mij bekend is, nog nooit problemen gehad. Lijkt mij zeker de moeite waard. Succes!

bedankt!
de kosten voor de röntgenfoto is 35 euro, dat valt opzich wel mee. Zelf zit ik te denken rond de 200 euro.

NMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:32

Chantalx249 schreef:
Leffroi schreef:

bedankt!
de kosten voor de röntgenfoto is 35 euro, dat valt opzich wel mee. Zelf zit ik te denken rond de 200 euro.

35 voor rontgen is goedkoop.Hier kost dat 50 euro voor de eerste foto,dan 25 voor de 2e en volgende foto.Consult 29 euro.Ik mag aannemen dat je met 200 euro toch wel uit mag komen dat best een heel flink bedrag.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:35

Dat is inderdaad een goedkopere DA. Een röntgenfoto bij ons kost (eerste opname) namelijk zo'n 60 euro. Doet niks af aan de kwaliteit hoor! Maar ik denk dat je van die 200 euro sowieso wel uit mag gaan.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 08:59

NMS schreef:
Chantalx
[quote="Leffroi schreef:

bedankt!

35 voor rontgen is goedkoop.Hier kost dat 50 euro voor de eerste foto,dan 25 voor de 2e en volgende foto.Consult 29 euro.Ik mag aannemen dat je met 200 euro toch wel uit mag komen dat best een heel flink bedrag.

[/quote] hier is een consult ook 29 euro! Ja het is idd een flink bedrag! Maar ik heb het er voor over :)

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 14:51

Update: droppy is net terug van de dierenarts.. helaas zit er een blaassteen in die net zo groot is als een pingpongballetje (misschien nog wel wat groter) straks belt de dierenarts voor een afspraak te maken voor een operatie -O-

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:53

Ai, dat is niet goed. Hopelijk wordt ze er vandaag nog van verlost! En anders morgen hihi!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 14:58

Leffroi schreef:
Ai, dat is niet goed. Hopelijk wordt ze er vandaag nog van verlost! En anders morgen hihi!

Jaa ik hoop zo snel mogelijk! Gelukkig eet en drink hij goed!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 12:03

Update: Droppy is vanochtend gebracht en word hij geopereerd!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:09

ahh gelukkig maar, hopelijk loopt het goed af
(las eerst dat hij al geopereerd was, moet een nieuw brilletje)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 14-04-15 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:10

Succes!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:15

Spannend TS, verder geen verstand van konijntjes hier maar ik hoop dat je konijn er weer bovenop komt :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:18

Succes. :)

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 12:22

Bedankt allemaal! gelukkig hebben we net een telefoontje gehad en we kunnen hem al ophalen! Ik ben zo blij! Alles is goed verlopen! Mijn ouders gaan hem nu al ophalen en dan komt de volgende stap weer!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:22

Super :D

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 12:27

_Nynke schreef:
Super :D

Ja!:D ik ben zo blij!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:06

Fijn dat het goed is gegaan! Herstel valt over het algemeen wel mee. Gewoon zorgen voor een lekker schoon hok, lekker eten en een heleboel liefde. (En zijn medicatie natuurlijk :D) Maar die info krijgen je ouders vast ook allemaal mee!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:13

Ben benieuwd naar de dader. Pingpong formaat lijkt me echt enorm groot voor een konijn. Wat zal hij een pijn gehad hebben. Hopelijk vallen de kosten mee en op naar een goed herstel.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 13:20

Hij is weer thuis... hij is nog heel erg suffig, hij valt tseeds om arm beest -O- we hebben de steen mee gekregen, ik zal proberen om een foto hier te plaatsen!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:22

Ach arm ding!
Leg even een euro naast de steen, dan kunnen we het formaat beter inschatten.
Ben erg benieuwd!

Hoop dat hij zich snel beter zal voelen maar dat kan bijna niet anders zonder een pingpong bal in z'n blaas.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 13:24

De steen is wel iets kleiner dan we dachten, maar als nog heel groot!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 13:29

Afbeelding