Hallo, ik heb gisteren een hondje opgehaald bij mense en op het eerste oog ziet hij er goed uit, bij thuiskomst merkte ik dat hij wel vaak zat te krabben en te bijten (vooral bij zn staart). We hebben hem gecontroleerd en er zit zelfs een wond bovenop zn rug ter hoogte van staart. worenkuur heeft die voor de zekerheid gehad en voer hebben we nu jarco gekocht.
Trimsalon hier in de buurt is nu gesloten dus plukken kan nu nog niet, mischien dat n korte vacht opluchting geeft??? Vlooiendruppels zijn vandaag gegeven.
Het betreft een ruwharige jack russel van bijna 4jaar.
Het kan ook schurft zijn of een allergische reactie bijv. Die kunnen ze trouwens ook krijgen van vlooiendruppels, heeft mijn jacky last van. Je kan het beste de dierenarts een huidschraapsel laten maken, kan hij bepalen wat het is.
ff wassen en daar na ff wat amandel olie smeren werkt jeuk verzachtend en verzorgd de huid er bij. reden van wassen is dat er vaak vuil stof en zo in de vacht blijft zitten wat voor heel wat jeuk kunnen geven.
Ik zou omdat je nu al druppels hebt gegeven even 2 dagen wachten en dan wassen met bv babyshampoo of wat hondenshampoo.Goed insoppen en zeer goed uitspoelen.Goede voeding geven en vlo vrij houden.Ik zou persoonlijk geen olie in de vacht smeren omdat dit ook weer jeuk kan geven.
Bijten boven de staart kunnen ook anaalklieren zijn. En droge huid kan je ook zalmolie door het voer doen. Duurt even maar werkt goed
Billy
Geplaatst: 02-04-15 07:30
Ik denk dat dit eerder een voerkwestie of een vlooienallergie is. Of is hij heel harig en moet hij nodig geplukt worden? Daar kunnen ze ook erg jeuk van krijgen nl
Corinax
Geplaatst: 02-04-15 07:35
Zou juist wel wassen. Is dan maar jammer van de vlooienpipet. Als er al vlooien zaten dan zijn ze nu reeds aangepakt...
Wormenkuur is goed, kijk even goed wat hij uitpoept. Zitten er wormen in dan nog een keer herhalen met 10-14 dagen.
Verder zou ik niet met olie gaan smeren in de vacht. Olie trekt namelijk juist weer vuil aan wat ook weer kan gaan schuren. Beter is om zalmolie toe te voegen aan het voer zodat je de huid van binnenuit gaat voeden.
Je schrijft dat hij echt wondjes heeft? Pas hier goed mee op dat er geen bacteriële infectie bij komt.
Ga bij twijfel altijd langs de dierenarts. Wij kunnen niets zien en oordelen naar wat je schrijft.