Wij hebben sinds een week een prachtige Noorse Boskat. Ze is waanzinnig leuk maar haar eetgewoonten zijn ronduit weerzinwekkend. Ze krijgt nu Royal Canin Noorse Boskat voer en dat vindt ze enorm lekker maar ik denk dat ze er slechts 1/2 van opeet en dat de rest in 1000 kleine stukjes op de grond belandt. In een straal van 1 meter rondom de voerbak is het alsof je op grind loopt. Haar tandjes zijn perfect in orde. Wat is de remedie? Grotere brokken? Kleinere brokken? Andere vorm?
Heeft ze wel haar gehele gebit? Mij kruising Noor bleek de helft van dr tanden te missen (fijn zo'n asiel..), waardoor ze kruimelt.
winnie03
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-15 14:11
Ze eet heel rustig en secuur. Het is een echte dame. Ze pakt 1 brokje en die kauwt ze doormidden waarbij meer dan de helft op de grond valt en dan pakt ze een volgend brokje. Het gaat allemaal heel beheerst.
Rawr
Geplaatst: 31-03-15 00:28
Mijn Maine Coons kauwen ook met de mond open waardoor de brokjes kapotspatten en rondom de voerbak regelmatig veel kruimels liggen. Ze krijgen Royal Canin Maine Coon brokken en dat zijn grote brokken voor grote kattenkaken. Ik heb ze tijdelijk een kleinere Royal Canin brok gegeven en toen was het kruimelen over maar omdat die brokjes kleiner waren werden ze af en toe doorgeslikt zonder kauwen wat ook niet de bedoeling is. Af en toe werden de brokjes zelfs in perfecte vorm uitgekotst om die reden. Een kleinere brok is dus niet per definitie een betere optie. Ik kies ervoor om de stofzuiger wat vaker in de hand te nemen, ze kauwen goed en braken nooit meer.