Welk kattenvoer? ervaringen gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Welk kattenvoer? ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:47

Hallo,

Ik ben opzoek naar ander katten voer.

Ik heb een poes van 3 jaar.
Een kater van 13 maand.
Een poes van 11 maand.
Ze zijn allemaal geholpen.

De oudste heeft een beetje een hangbuikje maar dit heeft ze altijd al sinds ze bij ons is.
De 2 jongsten zien er allebei goed uit, zitten natuurlijk nog in de groei, maar zijn zeker niet te dik of te dun.

Op het moment krijgen ze allemaal ander voer, wat vrij lastig werkt :+ ze eten toch vaak van elkaar zeg maar.
Dus ga ik nu opzoek naar iets, dat ze alle 3 kunnen eten.

Onze oudste krijgt brokjes van whiskas, kwalitatief niet het beste voer, ook dat is een reden om iets anders te zoeken.
De kater krijgt nog kittenbrokjes, omdat hij nu ouder dan een jaar is kunnen we dus opzoek naar iets anders.
En de jongste kreeg RC van de DA omdat ze erg gevoelige darmen heeft. Toen dit op was ( moest het tijdelijk voeren. ) ben ik overgegaan op ander voer wat ook goed was voor gevoelig darmen.. de naam ben ik even kwijt.

Ik wil dus nu graag voer hebben, dat ze alle 3 kunnen krijgen.
Ik voer onbeperkt.

Het moet dus eigenlijk ook geschikt zijn voor de jongste in verband met haar darmen.

Ze komen buiten, wanneer ik thuis ben en het weer het toelaat.
Verder hebben ze voldoende speelgoed / ruimte in huis om hun energie kwijt te kunnen.

Wie heeft er een uitkomst voor mij ? :)

xoranlover

Re: Welk kattenvoer? ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:50

Ik voer zelf Applaws te bestellen bij zooplus. Mijn schoonzusje voerde het ook aan een kat met nierproblemen want dat was het enige dat hij op een gegeven moment at. Er zit veel vlees in de brokken en hier vinden ze die echt heerlijk.

Ik zou in ieder geval kijken naar iets wat graan vrij is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:52

Ik heb 3 katten en voer ze allemaal RC. Ik koop een zak voor 56 euro voor 10kg. Hier doe ik bijna 2 maanden mee terwijl ik het onbeperkt voer. Op dit moment heb ik de sterilised versie omdat ik 3 geholpen katers heb en niet wil dat ze dik worden. Ze doen het er super op. Op elke zak RC trouwens die ik heb gehad.
Laatst bijgewerkt door Gnome op 29-03-15 15:55, in het totaal 3 keer bewerkt

kavala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:52

Ik geef onbeperkt katloversgold.
Ik ben toevalig vandaag bij de dierenarts geweest en ze was mooi op gewicht kreeg ik te horen.

In dit voer is het vlees percentage vrij hoog in tegenstelling tot ander kattenvoer.
Je kan het ook al vanaf kitten voeren. Ik ben er zelf mee begonnen na 6maanden.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:56

Ik had mijn katten (nu bijna 6maanden) eerst op royalcanin kitten voer staan. Nu is de kater gecastreerd en had toen smilla sterilised gekocht. Maar ze stonken ontzettend op de kattenbak en uit hun bekje. Het voer zelf rook ook erg sterk. Daarbij zat 1 van de 2 te kotsen.
Nu heb ik royalcanin sterilised. Ze eten sinds ik dat voer hun bakjes ineens bijna gelijk leeg. En ze stinken vele malen minder!!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:07

Bedankt voor de snelle reacties, ga al het voer wat genoemd is even bekijken !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:18

Mijn kat krijgt Iams. Hij stinkt niet en zijn bak ook niet :D
Hij vind het erg lekker. Hij eet niet zijn bakje in èèn keer leeg trouwens. Komt steeds een paar hapjes halen. Ik vul 'm eens per dag bij ongeveer.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:22

Onze kater krijgt smilla is via zoo plus te krijgen. Ik vind de prijs kwaliteitsverhouding erg goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:23

Voer dat goed is voor de darmen moet in principe toch door alle katten gegeten kunnen worden. Waarom geef je dit niet aan allemaal?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:27

Goof schreef:
Voer dat goed is voor de darmen moet in principe toch door alle katten gegeten kunnen worden. Waarom geef je dit niet aan allemaal?

Dat kan ook zeker wel :j alleen heb ik het voer alleen nog maar in 750 gram zakken gevonden.
Waar ik 4/5 euro voor betaal.

Daarom heb ik liever voer, wat wel goed is voor de darmen. Maar meer in de richting van 1/2/5 kilo.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:34

Ik zou graanvrije brokken gaan voeren, als je brok wilt geven. Die zijn minder belastend voor de spijsvertering, want katten kunnen eigenlijk niet zoveel met al die granen/koolhydraten.
Beter is natvoer, eveneens graanvrij, of KVV (vers vlees).
Ik zou eens bij zooplus gaan kijken, daar hebben ze veel graanvrij voer en dat in grote verpakkingen, dus stukken goedkoper dan zo'n klein zakje. Daarnaast zou ik KVV overwegen.

Wij voeren dat nu een aantal maanden en het bevalt prima. Soms krijgen ze graanvrij blikvoer, en voor tussendoor brokjes van Applaws.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:41

Ik voer applaws. Anders even met de zoekfunctie zoeken. Er is een poosje geleden aan topic geweest over kattenvoer en daar worden alle goede voeren genoemd. Aan de hand van dat topic ben ik applaws gaan voeren. Werden meerdere genoemd en heb toen zelf meerdere geprobeerd en gekeken welke poezebeest het lekkerst vond.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:45

Ik voer al heel lang Garvo, ook voor de honden. http://www.garvo.nl/nl/artikelgroep/kat/
Ik heb 3 katten van 14-13-12 jaar, moeder met 2 zonen. Alle tanden zitten er nog in en ze zien er prima uit. Er staan de hele dag brokjes, ze zijn keurig op gewicht.
Het is een vrij onbekend merk maar ze hebben van alles.....

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:47

Ik voer Nutrivet en bij zoopus te koop is graanvrij en heeft een vlees aandeel van 80% en bovendien geschikt voor diverse leeftijden.
Voordeel ze eten er veel minder van en mooie kleine drollen,poezen zijn mooi op gewicht en hun vacht is perfect.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... g/nutrivet

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:55

KVV heeft mijn voorkeur. Sinds woensdag een kat uit het asiel en damn, ik was vergeten hoeveel en hoe erg brokkenpoep stinkt. Gelukkig lust hij KVV en heb ik hem er direct maar op overgezet. Je hebt verschillende merken en prijzen.

Tweede keus zou zijn een goed natvoer met een hoog vleesgehalte en zonder graan, zout e.d.

Brokjes zouden mij pas op de laatste plaats komen ivm. het gebrek aan vocht.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:06

Hier ook Applaws. Fijn voer waarmee de katten (1tje rank en snel te slank, ander bol en snel te vet) allebei op gewicht blijven.

Omgerekend was het per dag per kat 2 cent duurder als brokjes van de Aldi, daarvoor hoef je het dus ook niet te laten. (7,5 kg zak)

Wij voeren Aldi blikvoer bij in de avond voor het vocht en het lekkere. (Wat bijzonder goed blikvoer is voor die prijs!)

Hier is ook de kattenbak bijna altijd geurloos.

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:12

Ik heb 3 katten. 1 kat staat op noodzakelijk speciaal voer.
Het voer staat in zelf gemaakte kastjes wat toegangkelijk is via een katteluik dat werkt op de chip van de kat.

Iedere kat zijn eigen voer. Nooit geen gedoe dat ze van elkaar eten of te veel eten.
En ze weten binnen een week hoe het werkt.

Werkt super.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:13

Kastjes hebben wij ook overwogen. Hoe hebben jullie ze gemaakt, Natascha1970? En hoe groot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:19

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:50

Ik geef Iams :) en ik zal daarbij ook licht gekookt kipfilet geven zo nu en dan. Iams heeft een goede prijs kwaliteit verhouding (relatief veel vlees) en is niet al te duur (40 euro bij zooplus voor 10 kilo) .

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:51

Ik geef mijn kat Cat Lovers Gold: doet ze t erg goed op!

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:43

Ik heb ze bij de fokker gezien.. soort kastjes met een luik voorin en bovenop een deksel die open kon om voer erin te zetten....

wij zijn een beetje lui geweest daar wij de ruimte niet hadden voor die kastjes.
Wij hebben boven op onze kattenkamer de boekenkast daarvoor gebruikt.

Tegen de eerste plank van het onderste gedeelte van de boekenkast hebben we een plank aan de voorzijde bevestigd die we open kunnen klappen en waarachter het eten op de grond staat. In de plank zit het chipluik van de kat.

Ze weten precies hoe het werkt en degene die het niet mag hebben zit soms wel voor het luik te balen :)
Mocht je serieus interesse hebben moet je me even PB en voor fotos. Dan maak ik deze voor je.

Omvang is afhankelijk van de kat. Bij mij moeten er 2 katten in en uit kunnen en kunnen eten.
En aangezien ik van die grote ragdolls heb die net door het luik passen is het kastje best ruim.

Een voorbeeld van de kastjes met Chip kan je ook terugvinden op deze website:
http://www.catteryvandelestbest.nl/tips.html

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:50

Ik voer porta 21 feline finest graanvrij. Hier ook hele gevoelige katten qua voer en ze doen het er geweldig op. Hoog vleespercentage en ze stinken niet. Had eerst rc maar dat is veel geld voor slechte kwaliteit. Maar 14% vlees.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:00

Ik voer iams , je hebt hierin 3 groepen . Kitten , volwassen en oudere .
Ik had precies die 3 katten van die groepen . Ik voerde voor volwassenen en dit beviel erg goed , werkt erg goed voor de darmen , hart en andere dingen , zeker een googletje waard !;)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:20

Thx voor de tips Natascha1970! Zal de site ook eens gaan bekijken.