Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Verkijk je niet op het houden van eekhoorns als huisdier, ze vereisen speciale zorg, hebben veel ruimte nodig, knuffeldieren zijn het niet en het is vooral een dure aangelegenheid wil je het goed (dierwaardig) doen.
Persoonlijk vind ik dat je zo'n dier niet moet houden als je hem niet het beste kunt bieden, dwz; een gróót verblijf met voldoende mogelijkheden natuurlijk gedrag te vertonen en een soortgenoot.
Wel handtam te krijgen inderdaad maar voor zover ik weet zitten ze er ook niet echt op te wachten om aangehaald te worden, ook al zijn ze tam.
Fiffill schreef:anneliesdj schreef:Verkijk je niet op het houden van eekhoorns als huisdier, ze vereisen speciale zorg, hebben veel ruimte nodig, knuffeldieren zijn het niet en het is vooral een dure aangelegenheid wil je het goed (dierwaardig) doen.
Persoonlijk vind ik dat je zo'n dier niet moet houden als je hem niet het beste kunt bieden, dwz; een gróót verblijf met voldoende mogelijkheden natuurlijk gedrag te vertonen en een soortgenoot.
Boeroendoeks zijn solitair. Wel hebben ze aardig wat ruimte nodig (ook de hoogte in). Vind het ook niet echt knuffeldieren, ze kunnen (mits vanaf jonge leeftijd gehanteerd) wel redelijk tam worden maar de mensen die ik ken halen ze zelden uit de volière.
Voor zover ik weet is de boeroendoek nog niet onderzocht en mag je ze dus nog gewoon houden.
inmiddels al meer dan 7 jaar bij ons!