Mijn mannetjes konijn heeft sinds de zomer een vriendinnetje, eerst ging dit niet goed, maar later is de koppeling 100% gelukt (echt een verliefd stelletje
).Maar sinds een paar weken begint het vrouwtje vervelend te doen, ze wilt de hele tijd op het mannetje, deze vind dat niet leuk en loopt er onder uit.
Eerst dacht ik dat het paren was maar mijn mannetje is gecastreerd en ik las op internet dat het mannetje dan op het vrouwtje moet.
De rede dat ik hier een topic over aanmaak is omdat ik het echt sneu voor mijn mannetje vind, hij ziet er nu best wel gehavend uit.
Van het vrouwtje weet ik niet hoe oud ze is, ze komt uit het asiel waar ze met de dierenambulance is beland. Het asiel maakte een schatting tussen de 1 en de 5, daar hebben we wat aan
Als het vrouwtje op het mannetje zit zie ik haar staartje heen en weer gaan.
Maar waarom denken jullie dat ze dit doet? Ik denk aan pubertijd, rangorde (maar die is al lang bepaald, mevrouw is de baas) of paren/lentekriebels. En wat kan ik er aan doen? Moet ik er wel iets aan doen?
Groetjes, _Celess
. Is er een duidelijke rangorde bij je konijnen? Is er een duidelijke baas van de twee? Anders is dit dat ze dit willen bepalen.. Zolang er geen bloed bij komt kijken zou ik er niks aan doen.
Kan en zou er niks aan doen, dat is gewoon omdat de vrouw de dominante wil zijn en dus de baas. En dit even wilt laten herinneren aan de ander. Helemaal niks mis mee hoor, kan er vreemd uitzien maar is heel normaal ! Zolang er geen bloed bij komt kijken, niks aan doen ! Anders kan je alleen maar erge ruzies veroorzaken.
. Maarja, als het zomer is hebben ze er niet last van normaal gesproken. En als ze het blijft doen toch langs de dierenarts en har laten castreren..

) gieren die hormonen door haar lijfje. Het is heel 'normaal' (lees: veel voorkomend) gedrag dat ook voedsters dan op andere konijnen gaan rijden/dekken.