Ideeën voor spelletjesdag met honden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Ideeën voor spelletjesdag met honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:05

Als feestcommissie ( :') ) van onze hondenclub zijn wij op het idee gekomen om een spelletjesdag te organiseren. Eerst alleen met eigen leden als proefdag en als dat leuk is en goed bevalt ook voor andere verenigingen. Maar dan komt natuurlijk wel het moeilijkste, wat zijn nu leuke spelletjes? Hoe pakken we het leuk aan? We hebben zelf al aan een soort parcours gedacht, met wat slalommen, evenwichtsbalk, achteruit met hond in parkeren en misschien een doolhof waar de eigenaar doorheen gaat en de hond dus de goede uitgang moet vinden.

Of een soort afleidingsroute? Dus eerst een stuk volgen tussen speeltjes en voer door en daarna de hond voorroepen daar doorheen? (Nav een filmpje van een GR die ik ooit gezien heb die helemaal blij ging eten. _O- )

Hebben jullie nog originele ideeën? We willen het eerst goed uitgewerkt hebben, voordat we het aan de leden voor gaan leggen. Het moet wel veilig zijn en waarschijnlijk maar voor één hond tegelijk, omdat niet alle honden even makkelijk zijn met andere honden. Met trainen is dat nooit een probleem, maar in zo'n setting weet je het niet.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:08

dienblad met beker water door een slalom parkoer brengen. dit focust je op het glas te letten en niet op de hond. de hond dient mooi te blijven volgen.
de volgende moet dan een beker meer overbrengen

KarinW86

Re: Ideeën voor spelletjesdag met honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:11

Wij hadden het volgende met de sport en spel dag:

- pad der verleiding (die je al noemt uit dat filmpje)
- klein stukje behendigheid
- klein parcourtje Hoopers
- soort dartbord op de grond getekend, moest je ballen in gooien en je hond moest netjes naast je blijven zitten ;).
- parcour waar je samen met je hond dingen moest doen.allebei door een band, je hond een zak laten voorttrekken, samen ergens onderdoor kruipen enz

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:11

Ik gok dat dat spannender wordt als ze juist niet mogen volgen. :') We zijn een Duitse herder vereniging, waar we IPO trainen, dus volgen kunnen de meeste wel heel erg netjes en braaf. Ik had zoiets bedacht, maar dan juist zonder volgen. :j

Oh, leuk Karin! Die schrijf ik op!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:59

Haha, ik had verwacht dat het zou gaan over een of andere softe commerciele hondenschool waar het voornamelijk leuk en easy moet zijn. Dat dit van een duitse herder/ipo vereniging komt vind ik wel heel graaf :j

Google misschien eens op "dogsurvival" en haal daar misschien wat inspiratie uit, zitten altijd leuke dingen tussen.

Wat ook leuk kan zijn, is een wedstrijdje waarbij de partner ook moet meedoen, één van beide moet dan geblinddoek op instructies van de andere door een parcours (met water graag! :Y) ) met de hond.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:03

Florenc schreef:
Haha, ik had verwacht dat het zou gaan over een of andere softe commerciele hondenschool waar het voornamelijk leuk en easy moet zijn. Dat dit van een duitse herder/ipo vereniging komt vind ik wel heel graaf :j

Google misschien eens op "dogsurvival" en haal daar misschien wat inspiratie uit, zitten altijd leuke dingen tussen.

Wat ook leuk kan zijn, is een wedstrijdje waarbij de partner ook moet meedoen, één van beide moet dan geblinddoek op instructies van de andere door een parcours (met water graag! :Y) ) met de hond.

:D Een beetje gek doen naast het serieuze trainen is wel een hele leuke afwisseling. ;)

Ik ga zoeken, ook weer een goede tip!

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:13

Wha, jij bent slim..... maar goed verzonnen om hier ideeën na te vragen.... We gaan ervoor zorgen dat er een superleuke dag van de grond komt.... Wel erg veel zin in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 19:16

Het meeste staat al netjes op papier, Zil. ;) Dit houd ik achter de hand voor als er iets afgekeurd wordt haha.

Als ik Dolle Darten, Snelle Jelle, Pad der verleiding en Maatjes Marathon zeg, klinkt het dan al goed? O:)

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:04

MyWishMax schreef:
Het meeste staat al netjes op papier, Zil. ;) Dit houd ik achter de hand voor als er iets afgekeurd wordt haha.

Als ik Dolle Darten, Snelle Jelle, Pad der verleiding en Maatjes Marathon zeg, klinkt het dan al goed? O:)

Heeeeel goed!!!
Ik ben zeer benieuwd. Wordt vast lachen....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:20

wat dacht je ve sort doolhofje, dan kijken of de hond slim genoeg is om de uitgang waar het baasje staat te vinden....bij ons ging de 1 erover, erdoorheen of bleven gewoon wachten tot baasje het oplostte, en een aantal vonden zelf de uitgang, erg vermakelijk om te zien voor welke oplossing je hond kiest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 15:28

Die heb ik inderdaad opgeschreven, Tinkermuts! Hadden wij ook al bedacht dat het wel leuk was!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:54

Wij hebben ons erg geamuseerd ermee