Niet tuinzindelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Niet tuinzindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 23:04

Sinds een maand zijn wij trotse eigenaren van een geweldige bullmastiff teef van anderhalf jaar oud. Wij hebben haar overgenomen van de fokker waar ze de afgelopen tijd 24/7 in een buitenkennel verbleef. Bij ons in huis is ze helemaal zindelijk, maar helaas in de tuin niet. Wel zo vervelend met spelende kleine kindertjes erbij. We laten haar regelmatig uit(5-6x per dag) en nemen hier de tijd voor. Wel is te merken dat ze nog erg snel wordt afgeleid door haar omgeving. Ook lopen we steeds hetzelfde rondje met haar. Daarna plast of poept ze vaak nog in de tuin, ook als ze dat net gedaan heeft.

Wie heeft voor ons de gouden tip(s) zodat ze haar behoeftes niet meer in de tuin doet?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:07

Ik volg dit even. Mijn hond is opgegroeid zonder tuin en heeft dus altijd geleerd dat hij buiten tegen bomen of op gras zijn behoefte mag doen. Nu gaan we echter verhuizen naar een huis met tuin waar zowel bomen als gras aanwezig zijn.

smurfje

Re: Niet tuinzindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:12

Goed in de gaten houden in de tuin. Corrigeren als ze een ongelukje doet in de tuin. En haar gelijk buiten de tui n doen als het wandel tijd is.

Maar ben bang dat het er al in zit. Dus vergt het extra tijd en doorzettingsvermogen.

Succes

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:17

hier het zelfde probleem met de jack.
Helaas hier mijn eigen schuld. Door zware bekkeninstabiliteit kon ik niet meer uit met de honden. Helaas 3 jaar later doet de jack nog steeds zijn behoeften in de tuin als ze wat langere tijd buiten spelen. Ondanks dat ze uitgeweest zijn.

De boxer wacht weer wel netjes tot we uit gaan.
wij gaan nu zo snel mogelijk naar het parkje als we merken dat ze moeten. En dan zeg ik daar duidelijk even poepen of plassen. Dat werkt al wel beter.
Nu is onze jack ook eentje die gauw moeite heeft met ophouden en pas na anderhalf jaar volledig zindelijk was als er visite kwam of hij opwinding had.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:18

Heb je niet de optie om de hond na een wandeling even niet in de tuin te laten?
Desnoods even een paar dagen niet, en wat extra wandelen en vooral ook belonen bij een wandeling?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:22

Ik zou haar de eerste tijd gewoon niet in de tuin laten, of alleen onder zeer streng toezicht, anders krijg je het er niet uit. Je zegt dus al dat ze tijdens het wandelen vaak niets doet en het vervolgens in de tuin doet.
Gewoon weer behandelen als een puppy, wandelen tot ze een plasje of poepje doet, uitbundig belonen. Doet ze het in de tuin dan correctie en meteen naar buiten gaan.

Hoe lang heeft ze 24/7 in die buitenkennel gezeten en is ze uberhaupt wel gewend om uitgelaten te worden? Het kan maarzo dat er meer speelt dan je denkt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 10:23

Dank voor alle reacties!! Ik zal even wat duidelijker zijn. We behandelen haar inderdaad als een pup tav zindelijkheid. Ze heeft als pup zijnde lange tijd in huis gewoond, daarna is ze naar de buitenkennel verhuisd. Uitlaten is ze inderdaad niet gewend. We lopen steeds hetzelfde rondje met haar en ze heeft haar 'eigen' territorium waar nagenoeg geen andere honden komen. Daar doet ze altijd braaf haar behoeftes. Elke keer wordt ze daarna uitbundig beloond. Meestal gaan we daarna gelijk naar binnen. Als ze haar behoeftes in de tuin doet, gebeurt dat ook als we er naast staan. Dit wordt direct gecorrigeerd.

Ik vrees dan toch dat we haar voorlopig een tuinverbod moeten gaan geven en het vanuit daar langzaam moeten gaan opbouwen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:41

Ja dat zou ik doen en let eens op of ze een favoriete plek heeft voor haar behoefte, dat kan helpen.
Daarnaast kun je ook leren poepen/plassen op commando, kan die van mij ook, altijd handig ;)