Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar zal er weer een extra bijzetten. In principe kunnen ze door het hele huis alleen zijn de slaapkamerdeur en logeerdeur wel vaak dicht i.v.m. de warmte. Ze hebben een behoorlijk oppervlak om rond te hobbelen. Er is een krabpaal maar die gebruiken ze eigenlijk niet. Er zijn voldoende plekjes om zich terug te trekken.
) En dat langzaam uitbreiden. Jannepauli schreef:Ik ben benieuwd of iemand met een oplossing komt... wij hebben een aantal katten die al jaren in relatieve vrede met elkaar samenleven - wij wonen ver buiten de bewoonde wereld dus de katten kunnen zelfstandig naar binnen en buiten. Ze zitten elkaar dus niet op de nek in een te krap territorium. Okay, soms wordt er wel 's naar elkaar gegromd en geblazen maar over het algemeen gaat het goed.
Met uitzondering van de twee broertjes... jarenlang ging het prima totdat opeens de éne de ander in de haren vloog en flink aan het vechten ging. En dat is zo gebleven - in het gunstigste geval negeren ze elkaar maar knokpartijen gebeuren regelmatig. Er is wel een duidelijke dominantieverschil: kat 1 begint altijd, kat 2 is de dupe. Kat 2 is ook best bang voor z'n broer - hij is wel 's dagenlang van huis geweest uit angst om terug te keren en opnieuw geconfronteerd te worden.
. Ze tolereren elkaar, maar soms gaat het eventjes heftig mis. Dan vliegen de plukken haar in het rond en is het een gekrijs en gegil. Maar dat duurt hooguit 3 minuten. Verder liggen ze nooit naast of tegen elkaar aan. Bij ons is het overigens wel vaak verschillend wie er begint. Ook begint het soms met spelen en dat ontaardt uiteindelijk bijna altijd in vechten....
Wij hebben destijds een gedragsdeskunige er bij gehaald omdat echt niks werkte... Opnieuw introduceren niet, feliway niet, alles anders of juist helemaal niks veranderen niet, medisch alles uitgesloten en beide geholpen. Helaas hadden wij hier geen geluk mee :/ Vond het erg jammer omdat wij die kat al sinds 7 weken hadden, en 9 jaar later moet je hem toch weg doen omdat je toch op een gegeven moment moet zeggen genoeg is genoeg. Mis hem nog steeds
Maar wel kan ik zeggen hij is heel gelukkig bij ze nieuwe baasje met andere katten en we hebben ook alles geprobeerd en dat doet me toch wel weer goed. Mioux schreef:Dan zou ik in jouw geval toch kijken of ze geholpen zijn, anders zsm helpen. Katers zijn vaak net zo erg en wederom rangorde kan lange gevechten geven, wel weken en maanden soms na jaren nog niet opgelost. Dan zal je denk ik ook moeten zeggen ja, ik moet een keuze maken.
.
Ergens speelt het wel al in mijn achterhoofd maar wil er alles aan doen om het proberen op te lossen... Vanavond bij de da geweest en zo'n stekker gehaald en op advies tabletten. Schijnt het meest effectief te zijn dus ben benieuwd want een behoorlijk centje lichter
De jongste is redelijk bij getrokken; houdt alles wel in de gaten maar redelijk relaxed. Moeders daarentegen is nog steeds woest en gromde en blies ook tegen mijn vriend. Is altijd een rotzakkie geweest maar nu helemaal... vannacht heeft er dus een alles onder geplast. Ik dacht eerst de moeder want die had al 6 uur zonder kattenbak bezoek gezeten maar de jongste had een natte staart en rook nog steeds niet fris. Moeilijk!!!