Wij hebben thuis een poes van 13 jaar met de naam Streep. Afgelopen zomer maakte Streep een verkouden indruk. Ze haalde reutelend adem, slikte veel en moest duidelijk zo nu en dan door haar mond ademen. Je ruikt de snot al vanaf 30 centimeter afstand. Niet zo lekker natuurlijk..
Inmiddels is het maart en zijn we nog niks opgeschoten. We zijn al diverse malen bij de dierenarts geweest, waarbij ze ook een roesje heeft gekregen om te zien of ze misschien poliepen heeft. Deze zijn niet te vinden. Verder hebben ze ook niks kunnen vinden. Streep heeft op een gegeven moment wel antibiotica gehad, maar dit heeft niks uitgehaald. Ik zal nog even navragen wat voor antibiotica dit was.
Maar zoals gezegd zijn we nog niks opgeschoten. Streep slaapt sinds afgelopen zomer nog meer dan normaal en heeft een 'oude katten vacht' terwijl ze nog niet zo oud is. Dit valt te verklaren doordat ze zich op deze manier natuurlijk ook niet goed kan wassen. Verder is ze sinds haar 'verkoudheid' super knuffelig, terwijl ze dat nooit is geweest. Ze wil overal bij zitten en op schoot zitten, terwijl ze voorheen niet te porren was voor een kroelsessie. Ook komt ze nauwelijks buiten, terwijl ze vóór afgelopen zomer juist veel buiten was, bomen in en uit rende en mee ging de hond uitlaten. Ze komt duidelijk lucht te kort.
Aangezien wij inmiddels echt niet meer weten wat ze nou precies heeft en hoe we het op kunnen lossen vroeg ik me af of het almachtige Bokt misschien nog ideeën heeft?