Meerkoet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 22:45

Hee bokkers!

Ik zit al een klein weekje met een vraagje over een meerkoet.
Als ik van school naar huis fiets, zie ik hem nu al ongeveer een week zitten (verplaatst wel een aantal meter) in het gras, aan de kant van de weg, liggend in het gras, gras aan het eten (of in ieder geval plantjes).

Ik vind het vreemd dat hij zo dicht langs de kant ligt waar mensen ook gewoon langsscheuren met hun brommers of fietsen.

4 meter verder van waar hij ligt, is een meertje.

Ik weet niet zo goed of ik hem even moet gaan bekijken, of dat ik hem gewoon lekker met rust moet laten, omdat dit normaal gedrag is voor die beestjes (hoewel ik ze bijna nooit zo zie gedragen).

Misschien een beetje een vage vraag, maar ik weet niet zo goed of ik actie moet ondernemen, of niet..

ittheclown

Re: Meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:47

Ik zou als ik jou was toch eventjes een kijkje nemen of zijn pootje niet verstrikt zit of zo iets. Mischien is het niks hoor maar ik zou het voor de zekerheid evenjes checken, zie je niks aan hem dan voelt hij zich daar gewoon fijn. Persoonlijk denk ik ook dat meerkoetjes niet de aller slimste kwa watervogeltjes zijn x-x Zo zie je ze altijd te voet over steken terwijl ze ook kunnen vliegen , hier dus altijd overleden meerkoetjes langs de weg helaas, sukkeltjes zijn het .

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:18

Als je je echt zo'n zorgen maakt, zou je voor de zekerheid even kunnen gaan kijken. :) Als er niks aan de hand is zal het beestje uit zichzelf al weglopen of vliegen, dan weet je genoeg. :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:20

Wees wel voorzichtig als je m' benaderd, ze kunnen lelijk pikken!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:36

Is dat zo, Bambolina? :oo Ik heb verder totaal geen verstand van (water)vogels, maar dit had ik niet achter ze gezocht. :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:39

Kamikazekippen noemen wij t :) , altijd te dicht bij de weg... ik zou ff checken

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 01:31

Jindai schreef:
Is dat zo, Bambolina? :oo Ik heb verder totaal geen verstand van (water)vogels, maar dit had ik niet achter ze gezocht. :)

nog nooit twee waterkippen om een dame zien vechten? Ze hebben nog al een opvliegend (ha! ha ha!) karakter. daarnaast hebben ze voor een watervogel ook een behoorlijk scherpe snavel!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 08:58

Bedankt voor jullie berichten & tips.
Ik ga als ik vandaag terugrijd even kijken hoe het nou precies met hem of haar gaat.

Wat te doen als ze niet kan lopen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:22

Dierenbescherming bellen of zelf de nek omdraaien. Ik had er eentje met één afgestorven poot en de andere poot met 3 afgestorven tenen, was verstrikt geraakt in visdraad. Die heb ik een enkeltje gegeven.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:39

Hoe is het afgelopen met de meerkoet? :)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:46

Meerkoeten eten vaker liggend. Op zich niets bijzonders aan.
Probeer er rustig naar toe te lopen. Hij zal jou echt niet ineens aan gaan vallen, verwacht ik. Misschien is er niets aan de hand, dan ben je gerustgesteld :)
Als er wel iets is, kan je proberen de dierenbescherming te bellen oid.

Oplettend van je!