Beginnen met garnaaltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Beginnen met garnaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 20:50

Hallo allemaal :)

Ik zit erover na te denken om een 2e handse of nieuwe bak te kopen en daar een paar garnaaltjes in te doen.. Ik heb op dit moment een bak met 2 goudvissen maar deze is niet verlicht/verwarmd.. Ik weet niet of ik hier eventueel garnaaltjes in kan doen of is de kans dan groot dat mijn vissen ze opeten?

En waar moet ik op letten qua aankleding van de bak? Moet ik grind of zand erin doen en welke soorten plantjes? Ik ben van plan om niet een hele grote bak aan te schaffen maar zit meer te denken aan een nano qube met een paar garnaaltjes en eventueel een paar gupjes.

Zou graag adviezen en tips van jullie willen over het houden van garnaaltjes :j

Alvast heel erg bedankt!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:57

Hai, ik heb hier vijf verschillende soorten garnaaltjes, als je bak goed ingedraaid is zijn er met de meeste soorten geen probleem. Ik weet niet of je aquarium in de huiskamer staat , die waar je al visjes in hebt want als het rond de 18 graden blijft in je huis (kamer tempratuur) Dan zouden er prima bepaalde soorten garnaaltjes in kunnen.

Het licht er een beetje aan welke soort vissjes je op het moment in je aquarium hebt, maar met gupjes kan je prima garnaaltjes houden alleen zullen de guppen wel de baby garnaaltjes op eten.
Wat vaak kan helpen is veel plantjes en vooral ook mos, garnaaltjes hier zijn gek op het mos daar verstoppen de jonge garnaaltjes zich ook vaak in tot ze groter zijn.

Ik heb hier bij de garnaaltjes, appelslakjes, Een drietal betta's ( Japanse vechtvisen) En microvisjes gaat allemaal prima, voor dat ik de vechtvissen erin had, had ik echt constant jonkies, nu verschuilen die zich wat meer en zullen de betta's ook gerust af en toe een pas gebooren garnaaltje opeten maar was hier ook wel echt nodig.

Voor de bodem hier heb ik redelijk fijn grit, garnaaltjes zijn niet erg groot dus een groot stuk grit kunnen ze niet op tillen kleinere stukjes wel, erg leuk om te zien hoe ze elk mini gritje oppakken en inspecteren op voedsel.

Meer vragen mag je altijd stellen, ik heb overgens waaierhand garnaalen, crystal red garnaalen, crystal black garnalen, japonica's ( volgens mij de mini en de reuze) En Sakura garnaaltjes, die inmiddels ook een aantal vuur garnaaltjes verwekt hebben, een bonte boel hier dus ^-^

Edit :Oeps las net dat je dus goedvissen hebt, welke soort goudvissen als ik vragen mag.. goudvissen kunnen namelijk flink worden en dan zou ik ze ook niet aanraden bij volwasse garnaaltjes als je er nog een aantal in leven wilt houden.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:02

Ik heb eigenlijk geen idee welke soort goudvissen ik heb.. Gewoon van die huis tuin en keuken goudvissen van de dierenwinkel hihi :') Ze zijn inderdaad al flink groot dus was ook al bang dat ze de garnaaltjes zouden opeten.. Dan kies ik er toch voor om er een bak bij te kopen speciaal voor de garnaaltjes en wat kleinere visjes. :j

Dankjewel voor je reactie! :)

ittheclown

Re: Beginnen met garnaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:34

Graag gedaan ^-^ Heel veel visjes kunnen bij volwasse garnaaltjes, en als je er een flinke bos mos in doet en wat steentjes waar ze onder kunnen schuilen etc zul je ook best wat jonge garnaaltjes over houden, helemaal als je voor vuurgarnaaltjes of gradaties daarvan gaat, japonicas kweken ook flink door ;p Als de bek van een vis groot genog is om er een garnaaltje in te stoppen.. dan zou ik ze er niet bij doen, maar guppies, molly's, microvisjes, kuhli, corydora etc kunnen allemaal prima bij garnaaltjes ^-^