Ik heb nog even mailcontact gehad met de honden gedragsdeskundige van de trainingen die ik met onze hond gevolgd heb. Zij zegt dat verlatingsangst er wel uit te trainen is, maar dat dat vaak wel een lang en moeilijk proces is waarbij niet gegarandeerd kan worden dat het helemaal lukt. Wel geeft ze ook aan dat het vooral belangrijk is om te weten wat de hond motiveert, waar dit gedrag vandaan komt. Dat dat lastig te bepalen is zo. Ook zegt ze dat verlatingsangster meestal eerder begint en niet pas na een uur.
Ik wil sowieso nog in gesprek hoe de training om het hondje alleen te laten zijn eruit gezien heeft en wat ze overdag met haar doen. Hoe vaak wandelen ze en doen ze ook nog andere dingen met het hondje.
Sowieso zou ik het willen oplossen, ook al wonen we vrijstaand. Daarbij denk ik dat de buren het wel zouden horen als ze in de tuin zitten, vind dat ook vervelend.
Ik ben overigens overdag wel korte periodes weg om de kinderen naar school te brengen en te halen, zo'n 20 minuutjes max. Voor onze hond was dat op den duur een hele goede oefening, ik was meerdere keren kort weg.
Ik wil heus wel investeren in het trainen met een hond maar ik zit niet te wachten op een gedragsproblemen waar je moeilijk vanaf komt en straks een grote frustratie wordt..
Maar goed, eerst nog maar eens in gesprek en nog goed over nadenken.