Onze *ahum**ahum* mijn dieren hobby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RashjaShanti

Onze *ahum**ahum* mijn dieren hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:08

Ik zal ook is foto's plaatsen van onze dieren.
Ik begin vandaag met de vissen.
Veel kijk plezier!

Afbeelding
Mijn goudjes. Een moor , 2 Ryukins en een zelfgekweekte normale. Ze hebben niet echt namen. Gewoon zwartje ,stipje en jip en jap. Hun water wordt dagelijks ververst en ze hebben 2 filters en 1 borrelpomp. Ik heb er 2 nep plantjes en 1 echte in, die regelmatig vernieuwd wordt. Ze krijgen ong 7 x per dag eten, vlokken en korrels gemixt. Verder krijgen ze vaak allerlei slootbeestjes als watervlooien en muggenlarven en snoeiafval uit de vijver of uit de tropische bak om lekker in te rommelen. Binnenkort krijgen ze nog een zanbakje erbij.

Dit zijn mijn tropische visjes , vooral endler guppys
Afbeelding beetje mistig door het verversen. Deze vissen krijgen elke dag vlokjes en worden 1 x in de zoveel tijd ververst. Er zit een filter en veel plantjes en kroos in.

Dit zijn mijn broertjes visjes, die hij nog niet heefr gekregen, hij is donderdag jarig en dit is mijn cadeau. Het zijn 2 pearlscales en ze worden binnenkort door mijn broertje elke week verschoont en 1 x in de 2 week krijgen ze een nieuw plantje. Als voer krijgen ze korrels. Ook zij zullen watervlooitjes van mij krijgen, maar geen snoeiafval, want dat geeft een hoop extra troep.
Afbeelding

Dit is mijn vaders bakje, die hij voor zijn verjaardag krijgt , alleen dan tegelijk met mijn broertje. Deze visjes hebben een pompje en veel plantjes. Het zijn rasboras en een garra flavatra. Zij zullen gewoon vlokjes en watervlooien krijgen, en af en toe een algentabletje.
Afbeelding

Dit zijn mijn moeders visjes, sinds dit weekend zit er een nieuwe bij, eentje is overleden. Dit zijn een gewone goudvis en een kleine mini oranda. Ze krijgen ong 7 x per dag eten en worden 2 x per dag ververst. Ze hebben al allerlei speel en knaagplantjes, dus geen snoeiafval. Wel watervlooien. Ik heb de gewone aan mijn moeder gegeven voor haar 50ste, en het waren eerst 2 vrouwtjes , de zusters Sarah. Alleen overleed er 1 en nu zit de nieuwe er dus bij. Geslacht kunnen we nog niet zien maar hopelijk weer een Sarah.

Afbeelding

Verder hebben we buiten nog een vijver en 2 mini vijvers, waar ik geen fotos van heb. Maar die komen gauw!
Al met al een heel verhaal. Morgen komt er denk ik een vervolg met andere dieren. Ook komen er snel nieuwe fotos van mijn visjes en ook als ze bijv aan het spelen zijn met snoeiafval.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:17

Wat zitten de goudvissen er vreselijk klein bij... Kunnen ze niet in de vijver en bloemen in de vazen? Een kom voor een goudvis kan echt niet meer; veel te klein, gebrek aan zuurstof door de vorm en ronduit zielig om daar een goudvis in de stoppen. Goudvissen moeten ruimte hebben; minimaal 1.20 meter (en hoe groter hoe beter natuurlijk) én een sterk filter want het zijn viespeuken.

Slootbeestjes voeren kan ook een nare kant hebben; ziektes en wormen. Dus ik zou bv artemia's zelf kweken, is heel makkelijk :)

De rasbora's hebben wel een mooie plek +:)+ ziet er ook lekker fris uit!

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:23

Mooie visjes heb je. Alleen zijn ze helaas niet goed gehuisvest.
Een goudvis hoort in een ruime vijver en kan behoorlijk groot worden.
En sluierstaarten kunnen 20-30 cm groot worden bij de juiste verzorging en hebben eigenlijk een minimale aquariumlengte van 100 cm nodig. Het zijn ook flinke vervuilers, dus een goed filter is een aanrader. Ze hebben een minimum van 40 liter per vis nodig. Steentjes zijn een slechte ondergrond, want ze kunnen zich zo inwendig bezeren tijdens het grondelen. Zand vinden ze veel fijner.
Ik zou een goed huisje zoeken voor de visjes voor ze vergroeien en garnaaltjes oid in zulke kleine bakjes houden.
Ik kan me voorstellen dat je helaas verkeerd bent voorgelicht in de dierenwinkel.

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:27

Toch nog wat extra fotos van mijn vissies <3
Afbeelding
Stipje
Afbeelding
Zwartje. Toch maar even met flits
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Okay ik ben dus echt geen goede fotograaf..

broertjes visjes
Afbeelding

WinSel

Re: Onze *ahum**ahum* mijn dieren hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:29

Leuke visjes, maar ik ben het wel met mijn voorgangers eens...
Vissen horen echt een groter verblijf te hebben.....

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:30

Lieverdje86 schreef:
Ik kan me voorstellen dat je helaas verkeerd bent voorgelicht in de dierenwinkel.

Dat geloof ik ook. TS, schaf eens een boek over aquariums aan of lees je eens in op het internet. Daar gaan jullie visjes veel gelukkiger van worden en denk dat je dat zelf ook wel wil?

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:36

Ik heb veel aquarium boeken, ben lid geweest van het aquaforum en ben al mijn hele leven met vissen( en vele andere dieren) bezig. In mijn ervaring gaat het super zoals ik het nu heb. Vissen die te groot worden gaan onze vijver in of in een van die van de buurmannen of van mijn oom. Ik weet dat de ongeschreven regel is dat een sluier 50 l p/vis ofzo nodig zou hebben, maar dit heb ik allemaal al geprobeerd met andere bakken. Mijn vissen gaan niet sneller dood op deze manier, en het is voor mij zo veel makkelijker te houden. Ik heb al veel goede kweekresultaten en mooie vissen gehad.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:37

ai, leuke visjes maar ik denk niet dat ze heel happy zijn/worden onder deze omstandigheden. Ik ga mee met bovenstaande tips. Ik weet ook wel zeker dat ze op het aquaforum ook niet blij zouden worden van deze foto's -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:38

Hoe je het ook went of keert: een kleine ronde kom is niet goed te praten. Dat is jammer voor de vissen en dat verdienen ze niet.

Op het aquarium forum zullen ze alle kommen het liefst in de glasbak zien :)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:43

Oei, een ronde kom... Dat is echt niet iets wat je je vissen aan wilt doen. Al helemaal niet als je van ze houdt, zoals jij lijkt te doen.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:46

Maar waarom zou je ze zo klein houden als je ze voorheen wel op de juiste manier hebt gehouden? Puur voor jouw eigen gemakzucht? Dat is toch oneerlijk naar de beestjes toe.

Ze zullen je precies hetzelfde adviseren op het aquaforum.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:47

Het lijkt er idd op dat je je visjes puur zo klein houd omdat je geen zin hebt in een groter aquarium?
Als je je had ingelezen wist je ook dat je de plantjes uit het mandje moet halen, nepplantjes not done zijn en 7x per dag voeren al helemaal?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:52

Ik ga mee met mijn voorgangers. Ik vind dit er gewoon niet vriendelijk uit zien, dit kan echt niet meer.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:53

[quote="RashjaShanti"]Ik heb veel aquarium boeken, ben lid geweest van het aquaforum en ben al mijn hele leven met vissen( en vele andere dieren) bezig. In mijn ervaring gaat het super zoals ik het nu heb. Vissen die te groot worden gaan onze vijver in of in een van die van de buurmannen of van mijn oom. Ik weet dat de ongeschreven regel is dat een sluier 50 l p/vis ofzo nodig zou hebben, maar dit heb ik allemaal al geprobeerd met andere bakken. Mijn vissen gaan niet sneller dood op deze manier, en het is voor mij zo veel makkelijker te houden. Ik heb al veel goede kweekresultaten en mooie vissen gehad.[/

quote]
dit meen je toch niet mag ik hopen?
je opent een topic over een horror dierenwinkel en plaatst vervolgens dit topic.
ik ben niet lid van een aquaforum geweest en heb geen verstand van vissen,maar zelfs ik weet dat hoe jij je vissen erbij hebt zitten niet de juiste manier is.
beetje zielig dit.

ik vraag me echt af of dit topic echt is of om reakties uit te lokken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:56

Ts, ik snap het ook niet; je vindt het heel erg dat die dierenwinkel de dieren in te kleine bakken stopt maar zelf stop je je goudvissen ook in veel te kleine bakken...
een merrie in een te kleine stand die 24/7 daar moet staan blijft ook leven en zal ook veulens kunnen krijgen maar welzijn is toch ook belangrijk?

Ts, de kennis is verandert en ik snap best dat jij er niet van op de hoogte bent maar het is nu wel tijd voor je vissen dat je ook in gaat zien dat welzijn belangrijker is dan 'sier'.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-15 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:56

Plantjes zitten niet in de steenwol, is zand. Nepplantjes zijn niet erg, zolang er echte plantjes bijzitten. 7 x per dag voeren is voor zulke jonge goudvisjes erg belangrijk, ze zijn nog in de groei. Daardoor ververs ik ook veel. Ik heb ze niet in kleinere bakjes uit gemakzucht, alleen is het mijn ervaring dat dit net zo goed werkt. Aangezien ze er niet 10 jaar in blijven maar gewoon een jaar ongeveer, ligt eraan wat voor vis en het jaargetijde. Verder ga ik niet meer discussiëren , ik doe het graag zo, en mijn vissen komen niks te kort. Ik heb liever geen slotje op dit topic, omdat er niet alleen maar vissen foto's verschijnen. Graag weer on-topic dus. Als je iets kwijt wil mag je altijd een Pb sturen. Ik ben ook NIET boos, want ik heb ook een tijdje zo gedaan naar mensen. (Ik zeg niet dat jullie vervelend doen, meer dat in de zin van een andere mening over goudvissen hebben) En ik verander mijn manier ook niet, niet uit gemakzucht of luiheid, gewoon omdat ik dit net zo goed vind werken, en mijn vissen gelukkig en gezond zijn.

Dit topic is echt ja, en ik heb idd een topic over de horrordierenwinkel geopend, maar dat is wat anders. Al deze goudvissen zitten hier tijdelijk, worden nergens toe gedwongen en verwent.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:01

7x per dag voeren?
2x per dag water verversen?

Ik heb geen vissen, maar dit komt me erg ongeloofwaardig over

ik neem aan dat er ook gewerkt of naar school word gegaan?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:03

vissen 7x PER DAG eten?? OMG ik dacht dat k mn visjes verwende elke dag.. een vis hoeft om de dag ofzo klein beetje korrels.. Dat is mij tenminste in een dierenwinkel toen ook uitgelegd

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:03

Dit is heel apart. Aan de ene kant lijk je heel goed voor je vissen te zorgen door vaak te verversen, veel te voeren, vaak nieuwe plantjes te doen...
En vervolgens hou je ze in zulke horror bakjes :\

Het is erg riskant om ze dingetjes uit de vijver of sloot te geven, in verband met wormen en andere problemen die je mee je bakken in kunt nemen.
Dat goudvissen veel liters water nodig hebben is niet zomaar door iemand bedacht; dit is gebaseerd op hoe deze dieren normaal leven en groeien. In zo'n klein bakje zitten de vissen vrijwel continu in vergiftigd water, zelfs als je dagelijks ververst.

De vissen zijn evengoed wat aan de magere kant dus het teveel voeren valt blijkbaar nog mee.
Die steentjes zou ik weg doen. De vissen hebben er niets aan en er blijft veel troep tussen zitten.
Meet je je waterwaardes wel eens? Je Nitriet (is giftig voor vissen) moet wel echt veel te hoog zijn.

Ik hoop echt dat je toch openstaat voor verandering... voor het welzijn van je visjes.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:04

Wat een grap dit zeg, een topic openen over een 'horrordierenwinkel' en dan vervolgens thuis zelf precies hetzelfde hebben.

Dat het net zo goed gaat betekend niet dat het voor die vissen net zo fijn is.

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 23:04

Ja, ik ga naar school. Maar voeren kost echt bijna geen tijd hoor. Verversen net zo min.

Maar goed: Bij deze stop ik met foto's van de vissen, als het weer het toelaat gooi ik ze in de vijver en dan zien we dan wel weer. Morgen fotos van de kippen en duiven enz

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:05

Joh wat sneu. Misschien je toch wat beter verdiepen in dieren voordat je eraan begint.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:10

RashjaShanti schreef:
Al deze goudvissen zitten hier tijdelijk, worden nergens toe gedwongen en verwent.

Huh?
Hebben ze een stembillet ingevuld met een keuze voor huisvesting dan?
Ik bedoel, ik geloof best dat je ze goed wil houden en dat ze erg trots op ze bent, het zijn ook moie vissen, maar het bovenstaande vind ik toch echt onzin.

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 23:13

In de zin van jongen krijgen en extra hard groeien enz. Maar laten we stoppen over de vissen. Die gaan de vijver in en dan is het klaar. het was sowieso de bedoeling om die van mij in de vijver te doen, daar komen ze ook uit. Is voor de winter.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:14

Drifter schreef:
RashjaShanti schreef:
Al deze goudvissen zitten hier tijdelijk, worden nergens toe gedwongen en verwent.

Huh?
Hebben ze een stembillet ingevuld met een keuze voor huisvesting dan?
Ik bedoel, ik geloof best dat je ze goed wil houden en dat ze erg trots op ze bent, het zijn ook moie vissen, maar het bovenstaande vind ik toch echt onzin.

gelijk heb je. De vissen worden trouwens wel degelijk ergens toe gedwongen. Om in die kleine bakjes te zitten. Zij kunnen de keus niet maken. Jij kan dat wel voor ze, TS. Ik hoop dat je wat van onze adviezen aan neemt.