Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Wat bij een vriendin het beste hielp is om de hond duidelijk te maken dat het kind een mens is.
Dus niet door proberen lief te doen maar door duidelijke commando's. Als het kind 'zit' zegt moet de hond gaan zitten etc. Zo gaven haar kinderen de dieren ook eten.
Ze gaven het commando wachten en dan deden zij brok in de bak en deden een paar passen terug om vervolgens de hond te zeggen dat hij mocht komen.
Alles uiteraard met volwassen ondersteuning.
Zo werd het snel duidelijk dat de kinderen gewoon kleine baasjes zijn waar je gehoorzaam naar bent.
vuurneon schreef:Ik zou gewoon kiezen voor de makkelijkste oplossing nu: hond in de hal en voorkomen dat ze bij elkaar kunnen komen.

poetser schreef:Als we binnenkomen zoekt ze hem ook heel voorzichtig op, snuffelt een beetje en dan kan hij haar voorzichtig aaien, maar het begint zodra hij langs haar loopt of wat drukker wordt, dus eigenlijk als hij zich gedraagt als een kind van 3 en dan stopt het niet meer.
anneliesdj schreef:poetser schreef:Als we binnenkomen zoekt ze hem ook heel voorzichtig op, snuffelt een beetje en dan kan hij haar voorzichtig aaien, maar het begint zodra hij langs haar loopt of wat drukker wordt, dus eigenlijk als hij zich gedraagt als een kind van 3 en dan stopt het niet meer.
Niet laten aaien en de hond wegsturen als ze op je af komt, ze moet in de eerste plaats leren respect te hebben voor het kind en dat heeft ze nu niet. Laat haar maar op een afstandje toekijken en haar neus gebruiken (zoals een hond dat hoort te doen en zeker een weimaraner). Consequent wegsturen elke keer als ze bij je wil komen en haar af leggen op haar plaats, verder geen aandacht geven. Als ze het kind niet voldoende vertrouwd om erbij te zijn, dan moet ze daar gewoon blijven.
Kun je het evt eens filmen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
LhinnOlijf schreef:anneliesdj schreef:
Niet laten aaien en de hond wegsturen als ze op je af komt, ze moet in de eerste plaats leren respect te hebben voor het kind en dat heeft ze nu niet. Laat haar maar op een afstandje toekijken en haar neus gebruiken (zoals een hond dat hoort te doen en zeker een weimaraner). Consequent wegsturen elke keer als ze bij je wil komen en haar af leggen op haar plaats, verder geen aandacht geven. Als ze het kind niet voldoende vertrouwd om erbij te zijn, dan moet ze daar gewoon blijven.
Kun je het evt eens filmen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Voor een opdringerige hond een prima oplossing. Al hebben we hier te maken met een angstige hond, die je op deze manier juist laat merken dat ze terrecht bang is voor de peuter. op deze manier blokkeer je de hond in zijn vlucht mogelijkheden. En zal het de kans op sneller toeslaan toenemen. Die angst moet ergens op af gereageerd worden. Angst die opgebouwd wordt door er druk op te leggen met 'straf', niet bij de mensen mogen liggen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat elke hond gewoon op zijn plek gestuurd kan worden en daar netjes blijft als hem dat gezegd wordt.