Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Hij zal een spiertje verrekt hebben, gewoon wat overbelast.
Is het nog een jonge hond?
Laat hem gewoon even aan de riem uit en houd het in de gaten.
Niet nodig om nu halsoverkop naar de dierenarts te gaan.
tiwi1969 schreef:Even echt rust geven, liefst in een bench als hij niet uit zich zelf blijft liggen en rust neemt.
Uitlaten alleen aangeleind en rechte stukken laten lopen.
Als het met een paar dagen niet beter gaat, dan toch even naar de DA.

Ik hoop voor je dat het iets kleins is, lang rust met een jonge hond is niet fijn. MyWishMax schreef:Sowieso een paar dagen rust en aan de lijn uitlaten, niet aan de lange lijn(als je dat normaal doet). Gewoon ff rustig, mocht het over een paar dagen niet overgaan even laten kijken.
En als er dan toch wat is moet je alsnog rust houden.Ik hoop voor je dat het iets kleins is, lang rust met een jonge hond is niet fijn.
Ragdollcat schreef:anneliesdj schreef:Hij zal een spiertje verrekt hebben, gewoon wat overbelast.
Is het nog een jonge hond?
Laat hem gewoon even aan de riem uit en houd het in de gaten.
Niet nodig om nu halsoverkop naar de dierenarts te gaan.
Ik denk hetzelfde, je kan ook te overbezorgd zijn.
MyWishMax schreef:Ach, ik was ook zo in paniek hoor. Vooral met een jonge hond, er kan zoveel stuk gaan.... Nu liep die van mij echt slecht en ging het steeds iets slechter ipv beter, maar wel druk en vrolijk, niet piepen/gillen, alleen echt zwaar mank. En dat zorgde wel voor 6 weken rust, kleine stukjes lopen en niet spelen. Dus liever te overbezorgd en voorzichtig dan doorgaan en iets chronisch maken.
Ragdollcat schreef:Een dag aankijken kan geen kwaad, zeker haar moeder zich er niet direct zorgen over maakt.
Naar de dierenarts kan altijd nog de komende dagen, het is geen spoedgeval.
kohtje schreef:Wel een goede oefening dat leren aan de korte lijn lopen.
Even twee weken rustig aan.
love_western schreef:Ragdollcat schreef:Een dag aankijken kan geen kwaad, zeker haar moeder zich er niet direct zorgen over maakt.
Naar de dierenarts kan altijd nog de komende dagen, het is geen spoedgeval.
Moeders heeft hem vanmiddag niet erger zien lopen manken aangezien ze ging werken.
Vorige keer met de berner dacht ze ook dat het meeviel (was ze ook aan het werk) maar schrok zich dood toen ze thuis kwam. En was blij dat ik naar de da ben geweest. Helaas enkele weken later overleden aan vermoedelijk kanker.
Ik had vanalles bedacht waarbij we rustig iets konden doen en hij kon liggen of zitten, maar bij alles ging hij stuiterend door de kamer haha! En dan is die van jou nog iets jonger.