Beste bokkers,
Ik ben zo ontzettend kwaad, dat kan je niet geloven. Ik zal om mijn vraag beter te kunnen toelichten even een korte beschrijving geven.
Een buur (4huizen verder) was vroeger een fervent duivenmelker. Echter is deze man er vorig jaar mee gestopt en nu staat zijn duiventil dus leeg. Het is een zeer groot complex met 2 verdiepen. Vorig jaar viel het ons op dat de deur er altijd openstond. Als bezorgde buur ging ik even kijken (kwestie van bezorgdheid) en ik zag dat er een nestje wilde katten lag. Hierop sprak ik de vrouw van de man aan en ik kreeg daar een serenade nog aan toe. Ik was een dief, inbreker, ze ging me aanklagen omdat ik me met haar zaken bemoeide, ik zou haar eigendom vernield hebben en ga zo maar door. Een andere buur had dit in de gaten en was haar ook gaan voorstellen om de katjes nog te vangen voor ze konden lopen om ze naar een asiel te brengen. Dit was not done en ze belde naar de politie voor allerhande aanklachten. Vreemde vrouw
Echter nu viel het me op dat er zeker 10 wilde katten extra rondlopen in de buurt. Ik hield ze even in de gaten en ja hoor, ze slapen in de duiventil. Sterker nog, mevrouw heeft er een speciaal deurtje voor gemaakt en geeft ze eten. Nu kan je je al inbeelden dat ik bang heb met onze katten (ziektes) en dat het daar een heuse inteelt orgie is. Momenteel kruipen ze met 3 op een kleine poes van vorige zomer. Het arme ding.
Kortom de vrouw weet dat daar wilde katten zitten, geeft ze onderdak en voer. Dit maakt toch dat het haar katten zijn toch ? Dan zou ze ze toch moeten laten castreren ?
Met de vrouw valt niet te spreken dus zoek ik een andere weg om dit op te lossen. Ik vind het niet alleen zielig voor die katten maar ook onveilig. Is het te veel om meteen naar de politie te bellen of bestaan er in BE nog andere instanties waar ik met mijn verhaal terecht kan.
Groetjes.

Je had toch ook gewoon even aan kunnen bellen en je bezorgdheid uitspreken?