.Nu had ze het eind vorig jaar weer en heb ik het kunnen filmen. Heel fijn om zo te kunnen laten zien aan de DA wat je nou bedoelt. Na klinisch onderzoek, luisteren naar hart/longen, wilde de DA de aanpak beginnen met eerst ontwormen tegen longwormen. Overigens, toen ik de afspraak bij DA had, waren de hoestbuien alweer een stuk minder. 30 december dus behandeld. De hoestbuitjes hielden nog een paar daagjes aan (dan hoor ik het zo'n 2 a 3x/dag maar ik ben natuurlijk niet altijd thuis) en waren toen over. Ik hoorde haar begin februari weer even een paar keer. Toen weer over. Nu begon het zo'n 1,5 week terug weer.
Vandaag dus weer naar de dierenarts gegaan. Weer ontwormd (Stronghold blauw), injectie Moderin en injectie Tolfedine erin. Een week aankijken hoe het gaat, als er verbetering is, wil de DA poeslief op een pil als medicijn gaan zetten.
Feiten: kat accepteert op geen enkele wijze pillen (ik ontworm altijd in pipet-vorm). Opdracht van DA: gaan uitvinden wat ze lekker vindt en echt als traktatie gaan geven. Ik wil dit best proberen, hoewel ik er een hard hoofd in heb. Poezels krijgen beiden speciaal nierdieetvoer (zusje staat hierop, dus deze poes eet hetzelfde), af en toe samen een blikje tonijn. Soms willen ze wel een stukje van plakje ham maar ze moeten verder niets. Echt niet. Geen kaas, snoepjes etc. NIETS! En ik moet dus binnen een week gaan trainen dat ze een snack krijgen in de avond, waar dus uiteindelijk een pil in zou moeten.
Feit nummer 2: ik zie niet zo goed in waarom ik "zomaar" mijn poes op een medicijn zou moeten zetten de rest van haar leven, terwijl het blijkbaar een soort van gok is waarom ze nou hoest. Vermoeden van DA is: ontsteking luchtwegen/astma. Als het longwormen waren geweest, dan komen de hoestbuien niet met tussenpozen weer terug.
Als ze na deze week geen verbetering laat zien, dan eventueel röntgenfoto laten maken.
Ik snap de werkwijze van de DA niet helemaal; de logica ontgaat me. Iemand ervaring hiermee?
Op verzoek hierbij een kort filmpje. Geluid PC wel vrij hard zetten...
http://youtu.be/GAaHvlWsGHQ
hij krijgt nu pufjes als die benauwd is en hij gaat echt met sprongen vooruit