Hond die poep eet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigerr

Hond die poep eet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 15:03

Hallo,
De laatste tijd eet onze hond Happy erg veel poep. Daarmee bedoel ik echt gewoon drie keer per uitlaat. We zien wel altijd snel dat ze poep heeft gegeten, omdat ze erg schuldig en langzaam naar ons toe komt lopen.. Als we het zien laat ze snel alles uit haar mond vallen, maar de laatste tijd stopt ze dan zelfs niet met eten. We zijn vandaag heel erg boos geworden, wat ze helemaal niet leuk vond. Toen we thuis kwamen heeft ze meteen alles weer overgegeven.
Het is niet zo dat ze erg honger heeft elke keer dat we weg gaan, ze is zelfs een kilootje te zwaar. We zijn deze zomer wel verhuist, en waar we eerst woonde hadden we erg veel uitlaatplek en ze ging zowat elke dag lange stukken mee met de uitlaatservice. Zou dit een soort protest van haar zijn? We weten echt niet meer wat te doen, want we vinden een muilkorf of een band om d'r snuit ook weer zo sneu. Dit hebben we wel gehad toen ze 1 jaar was en ook zo veel poep at. Hier werd ze erg ongelukkig van dus zijn we er mee gestopt. Het lijkt me ook niet fijn voor een hond als ze niet goed meer kunnen hijgen, vooral niet als ze al oud zijn (Happy is 11 jaar). Is er een goeie manier om je hond te laten stoppen met zo veel poep eten? Heeft iemand daar ervaring mee..?
Alvast bedankt!

Tigerr

Rongyos

Re: Hond die poep eet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:09

Toevallig vorige week bij een dame op bezoek geweest waarvan 1 van de Ierse Wolfshonden poep at. Zij kreeg van haar fokker de tip om Sanofor te geven. Haar hond is gestopt met het eten van poep.
Hierbij een willekeurig online linkje:
http://www.petfoodplaza.nl/sanofor-veen ... tAod7ncA7A

Mijn hond (2 jaar geleden laten inslapen) deed het destijds ook, maar ook met bedorven eten op straat enz. Had het graag willen proberen met Sanofor als ik het had geweten destijds. Ik liet haar dus wel alleen los lopen met een muilkorf, want anders was het na elke wandeling in het bos overgeven of ziek worden. We kregen het haar, 3e hands hond, gewoon niet afgeleerd :-(

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:11

Pff hou op.. die van ons doet het ook.
We hebben echt alles geprobeerd (ja, ook lang). Negeren, verbieden, eierkoek geven, ander voer, pens geven etc.
Ik baal er van, ik ben bang dat hij poep eet van een zieke hond en we hebben 2 kinderen die de hond willen knuffelen, bah!

Inmiddels heb ik zo'n 'foute' halsband besteld, met een afstandsbediening erbij. Eet hij poep, op een knopje drukken en dan hoor je een hoog piepgeluid waar de hond van schrikt.
Ik hoop zó dat het gaat werken..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:14

Wat ik dan niet begrijp, heb je de hond aan de lijn of los lopen? Ik denk dat iedere hond wel een keer probeert poep te eten. Maar je ziet toch als je hond dat van plan is en trek je hem toch aan de riem bij de poep weg? Of zie ik dat verkeerd?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:18

Eierkoeken!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:19

hoeveel loopt jullie hond nu?

En een muilkorf kunnen ze prima mee hijgen, met een snuitband echter niet. Ze moeten er wel aan gewend raken, dat klopt. Het moet juist aangeleerd worden, anders blijven ze het vervelend vinden.

Wat voeren jullie nu? Want het kan alsnog een tekort zijn, zelfs al is jullie hond te zwaar.

Tigerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 15:25

Ze loopt los, ze wilt niet aan de lijn plassen en/of poepen, alleen als ze echt heel nodig moet. We hebben ook een andere hond die wel heel erg braaf is en die loopt dus ook altijd los, 't zou oneerlijk zijn als Happy dan aan de lijn moest.. Ze heeft nog nooit geprobeerd aan de lijn poep te eten, doet t altijd zo ver mogelijk van ons vandaan..

Sanofor klinkt wel goed, we zouden het kunnen proberen sinds ze toch wel alles eet :')

Ik weet niet of die halsband echt een goed idee is, maar t is altijd iets wat we kunnen proberen als niks lukt...

Hoe zou eierkoeken helpen? Daar heb ik nog nooit van gehoord...

Ze loopt vier keer per dag en dan in de middag meestal een wat langer stuk. Ze eet Hills.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:31

Eierkoeken stopt het poep eten. Volgens mij mist een hond dan een of ander stofje dat de eierkoek geeft maar ook poep van andere honden of dieren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:33

Ik meende dat poep eten ook zou kunnen komen door een kalium tekort. Bananen bijvoeren zou ook goed kunnen werken (beter is uiteraard testen of er inderdaad tekorten zijn en dit aanpakken).
Daarnaast heb je aanlijnen en aanlijnen. Je zou een longeerlijn mee kunnen nemen waardoor je beter kunt corrigeren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:35

Bananen is voor kaliumtekort
Eierkoeken is voor zwaveltekort.
Dus wat voor de ene hond werkt, hoeft niet voor de andere te werken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:54

Vaak is plotseling poep eten een teken van een tekort in het voedsel. Maar het is niet meteen duidelijk welk tekort.
Zo kunnen eierkoeken, bananen, pens of een groentemix helpen. Het is maar net welk tekort je hond heeft.
Wie weet kan een bloedonderzoek van de DA meer wijsheid brengen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:32

Als ze het voorheen niet gedaan heeft en nu plots mee begonnen is, dan heeft ze gewoon ergens last van of tekort aan. Ga gewoon even naar je da.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:40

vergeet niet goed te ontwormen ! ze kunnen zo besmet zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 03:47

Bij ons hielp kijken naar goed voer. Wij raakten ook gefrustreerd en ook wel eens boos/gefrustreerd, maar eigenlijk is dat niet eerlijk naar je hond toe. Bij onze hond is het gestopt na verandering van zijn voer. Feit blijft dat het ontzettend vies is en erg frustrerend. Alleen boos worden helpt niet, je hond zal het toch weer doen.