Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rex_Rolfo schreef:Zo te horen een broodfok hondje. Broodfokkers en/of handelaars in deze hondjes zullen er alles aan doen om de mensen te laten geloven dat ze een zorgvuldig gefokte hond kopen of een oeps nestje dat in huiselijke kring is opgegroeid of zo. Helaas hebben zij veel meer ervaring daarmee dan de mensen die eens in de ikweetniethoeveeljaar een hondje kopen, het is dus moeilijk om er niet in te trappen
Goof schreef:Tja, marktplaats levert geen garanties helaas. Ik denk dat kopen via marktplaats altijd een risico blijft.
Mijn hond komt ook van marktplaats, je moet dan maar geloven wat een vorig baasje je vertelt over de hond wat betrefte opvoeding, ziektes, operaties etc. Bij mij klopte alles en ik heb er de meest ideale hond vandaan en nu na 8 jaar nog steeds wel eens contact met het oude baasje. Het kan dus ook anders, maar ik zou er zeker geen zaak van maken.
Shirley schreef:Heb je er ook geen boekje bijgekregen dan waar haar chipnummer, entingen en medische gegevens in staan?
Dan zou je de oude eigenaar eens kunnen benaderen en kunnen vragen hoe of wat.
Niet om die persoon ergens op aan te vallen, bedoel ik, maar louter om meer te weten te komen hoe en of je dit hondje kunt helpen/ behandelen...
maj0 schreef:Wat betreft angst. Ga eens na een gedragstherpeut die doet met kalmerende signalen. Hierdoor leer je je hond begrijpen en leer je wat voor een signalen je hond afgeeft. Als je je hond daarin kunt helpen door op het juiste moment in te grijpen wordt ze ook zekerder. Ook wil hersenwerk wel eens helpen om ze wat zekereder te msken (Dat vinden ze vaak ook nog leuk)
Wij hebben hier ook een angstbijter die heel erg aan mij hangt. We zijn nu al zo ver dat ze gewoon met ons mee loopt zonder iedereen aan te vliegen die langs komt. Dit hebben we bereikt doormiddel van kalmerende signalen, we zien de signalen van de hond en reageren daarop