Muizenmensen; advies gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Muizenmensen; advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 07:07

Hoi!

Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van twee muizendames. Ze kwamen vrij onverwacht op mijn pad, en inmiddels gaat het meeste goed. Het meeste, want: ik heb vorige week een molentje voor ze gekocht, zodat ze lekker kunnen rennen. Ze rennen er ook vaak in, meestal met zijn tweetjes. Als ik 's avonds in bed lig hoor ik echt veel geschreeuw. Geen idee waar ze ruzie om maken, of dat ze helemaal geen ruzie, maar lol hebben :'). Ze schreeuwen en piepen de hele boel bij elkaar. Ik weet niet op welke plek in het hok ze het doen; zodra ik de woonkamer in kom houden ze op. Ook een half uur ernaast zitten werkt niet. Haal ik het molentje eruit, dan houd het schreeuwen ook op.
Moet ik het molentje nu steeds eruit halen? Eigenlijk houd het schreeuwen en piepen me best uit mijn slaap (gaat best hard, en de enige goede plek is tegen de slaapkamermuur). Daarnaast zal het ze misschien veel stress geven. Of zou een extra molentje werken, dan hebben ze er allebei 1? Begreep altijd dat één wel genoeg was voor twee muizen, omdat ze graag samen rennen ;).

Wie helpt? :D

anneliesdj

Re: Muizenmensen; advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:51

Hoor je de muizen piepen of is het het molentje wat herrie maakt? In dat laatste geval kan een ander molentje de uitkomst zijn. Normaal gesproken kunnen ze prima samen doen met één molentje, muizen zijn helemaal geen ruziemakers. Heb je genoeg ander speelgoed erin, waar ze flink in kunnen klimmen en klauteren?
Maar je kunt ook gerust het molentje 's nachts eruit halen en overdag terug zetten.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 20:08

Ik dacht inderdaad eerst dat het het molentje was, maar het zijn écht de muizen. Ze lopen nl savonds ook wel eens met zijn tweetjes in het molentje en dan hoor ik niks (behalve wat zacht geruis van het plastic ;) ).
Ze zijn vooral snachts actief, daarom vind ik het wat sneu om het molentje er snachts uit te halen. En inderdaad, dit is ook niet zoals ik muizen ken, heb al eerder muizen gehad, maar die waren heel lief. Heb ze overgenomen, de ene is erg lief, maar de andere... phoe, dat is me een pittige tante! Krijg je niet te pakken, durft niks en bijt zodra je in de buurt komt. Die maakt wel vaker even ruzie met de andere.
Ze zitten in 80 bij 50 bij 40 geloof ik, met verdiepingen, knaag en klimspul.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:03

Misschien liggen ze elkaar gewoon niet zo...
Of je hebt stiekem een man en een vrouw en ze zitten te **

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 08:07

Haha, dat hoop ik toch niet :P En dan hadden er inmiddels wel kleintjes moeten zijn ;).

Maar: ik ben erachter! Als ze aan de buitenkant van het molentje lopen is er niks aan de hand. Dat deden ze tot nu toe steeds. Maar als ze aan de binnenkant lopen, gaat ie bij hard rennen piepen. Heb nu net het molentje erin gezet en hij piept echt ontzettend.... Dus ik ga eens bedenken wat ik daarmee kan en anders inderdaad snachts eruit, dat is dan niet anders.

Bedankt voor je reacties in ieder geval!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:54

Kijk daar heb je 't. Heb je zo'n molentje wat je in die tralie's klemt? Er zijn ook losse te krijgen die je gewoon in het hok zet, maakt meestal minder kabaal.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:22

Ja, deze klem je in de tralies. Heb een aquarium, en daarom ook een houdertje ervoor gekocht... Nou ja, inderdaad maar eens kijken naar die Silent Spinners, die zijn een stukkie prijziger, maar wellicht via MP wel één in de buurt te vinden ;).