Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van twee muizendames. Ze kwamen vrij onverwacht op mijn pad, en inmiddels gaat het meeste goed. Het meeste, want: ik heb vorige week een molentje voor ze gekocht, zodat ze lekker kunnen rennen. Ze rennen er ook vaak in, meestal met zijn tweetjes. Als ik 's avonds in bed lig hoor ik echt veel geschreeuw. Geen idee waar ze ruzie om maken, of dat ze helemaal geen ruzie, maar lol hebben
. Ze schreeuwen en piepen de hele boel bij elkaar. Ik weet niet op welke plek in het hok ze het doen; zodra ik de woonkamer in kom houden ze op. Ook een half uur ernaast zitten werkt niet. Haal ik het molentje eruit, dan houd het schreeuwen ook op. Moet ik het molentje nu steeds eruit halen? Eigenlijk houd het schreeuwen en piepen me best uit mijn slaap (gaat best hard, en de enige goede plek is tegen de slaapkamermuur). Daarnaast zal het ze misschien veel stress geven. Of zou een extra molentje werken, dan hebben ze er allebei 1? Begreep altijd dat één wel genoeg was voor twee muizen, omdat ze graag samen rennen
. Wie helpt?
En dan hadden er inmiddels wel kleintjes moeten zijn