Hebben duiven nooit hoofdpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horlynnses

Hebben duiven nooit hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 20:42

Hoi bokkers,
Ik liep door de stad vandaag en zag allemaal duiven lopen. Stuk voor stuk deden ze alle de duiven loop, je kent het vast wel die kop op en neer. Ik raakte in gedachte, wanneer de mens dat zou doen krijgt die toch gigantische hoofdpijn? In de trein terug naar huis toch maar gekeken of wikipedia antwoord kon geven op mijn vraag.Helaas wikipedia stelde me erg teleur. Zijn er misschien bokkers die weten waarom ze het doen? Dus weet jij waarom ze het doen en of ze ooit hoofdpijn hebben?

Stippie

Re: Hebben duiven nooit hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:46

Of ze hoofdpijn kunnen krijgen weet ik niet maar toevallig werd er laatst op tv uitgelegd waarom ze zo doen met hun kop.
Dit was om dieptezicht te kunnen krijgen en zo te kunnen zien waar ze lopen en of er iets eetbaars in hun buurt ligt.
Hun ogen zouden anders niet goed met elkaar een geheel beeld kunnen vormen had ik daaruit begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:47

Een duif houdt zijn kop zo lang mogelijk op dezelfde plek, om zo lang mogelijk hetzelfde beeld te zien. Eigenlijk beweegt zijn lijf dus onder zijn kop door.

Een duif heeft een totaal andere anatomie dan een mens, dus het lijkt me niet dat ze er koppijn van krijgen :D

xSCWx

Haha, grappige vraag. Ik denk dat elk levend wezen wel hoofdpijn kan krijgen. Maar ik denk niet dat duiven hoofdpijn krijgen door zo te lopen, waarom kan ik niet precies onderbouwen, denk meer dat ze het dan niet zouden doen.

lein82

http://www.quest.nl/vraag-en-antwoord/a ... -elke-stap

Zover deel 1 van je vraag. Ik moest hier stiekem wel om lachen (heb daar nog nooit over nagedacht) :+

Het antwoord op de hoofdpijn moet ik je verschuldigd blijven helaas. Ik vermoed echter dat ze door deze specifieke beweging geen hoofdpijn krijgen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:50

Bedoel je wat duiven doen als ze elkaar "het hof maken"? Dan beweegt de mannetjesduif zijn kop nogal wild op en neer, beetje stoer doen en indruk maken op de knappe vrouwtjes ;)

edit: je bedoelt dus nog iets anders :P

Vind je vraag verder wel heel grappig en goed gevonden, geen idee of ze ook hoofdpijn kunnen krijgen :')

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 20:53

Haha, dankje voor jullie reacties. Nu weet ik toch al iets meer over een duif :). Alhoewel blijf ik het bizarre dieren vinden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:08

Maak je je geen zorgen over spechten...?