Onze konijnen lopen gewoon los in huis, en gaan voor hun behoeftes en nachtrust zelf hun (grote) kooi in en uit. Soms uit joligheid met een gigantische vaart, waardoor de bodembedekking alle kanten op schiet. Ook blijft er vanalles aan hun pootjes plakken. Zaagsel bijvoorbeeld is daardoor geen optie. Net als fijngehakseld stro.
Voorheen kocht ik altijd bij de dierenwinkel hier van dat 'katoenvezel' spul, geen idee hoe het heet. Dat legde ik dan bovenop een laag zaagsel, waardoor alles mooi op zijn plek bleef en ik niet mijn hele huis onder de bodembedekking had. Ideaal!
Nu is die dierenwinkel hier weg en kan ik mijn fijne bodembedekking nergens meer vinden. Ik heb nu bij Agradi een zak 'Barn I Cotton' besteld, omdat ik dacht dat dat hetzelfde was. Maar helaas. Het is heel lichtgewicht en blijft in de konijnenvacht zitten en ligt alweer door mijn hele huis. Helemaal zonder bodembedekking in de kooi (enkel wat in de wc) wil ik niet, omdat ze het heerlijk zacht vinden liggen en er af en toe wel eens een plasje net buiten de wc wordt gedaan.
Iemand hier met de gouden tip? Hebben er meer bokkers hun konijnen in huis loslopen?
Ik gebruikte van die houtpellets. Eigenlijk bedoeld om de kachel mee te stoken, maar werken perfect voor de plasplekken. Het zijn een soort brokjes, en zodra ze met vocht in aanraking komen vallen ze uit elkaar en nemen het vocht heel goed op.
vuurneon
Geplaatst: 13-03-15 13:45
Hemparade vind ik zelf wel fijn spul of anders back 2 nature?
Kattenbakkorrels (wel van de konijnenafdeling) Die blijven perfect liggen, het is makkelijk schoon te maken, en zelfs bij ons langsharige monster blijft het niet in de vacht plakken. Het was/is voor ons echt een uitkomst
Ik gebruik zelf ook katoenspul voor mijn gerbils, dat heet Cotton Comfort. Is dat wat je voorheen gebruikte? Het is iig onder andere te koop in gerbilwebshops.