Hond stoot tanden los in schrokbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Hond stoot tanden los in schrokbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 13:28

Veel voorkomend probleem... en ik heb ook zo'n schrokker.
Het is een vlinderhondje en heeft al een tijd een schrokbak (denk ongeveer al een jaar), maar het is me opgevallen dat die zijn tanden erin los stoot.
Hij kan niet snel genoeg zijn eten naar binnen krijgen en duikt dus meteen in de schrokbak.

Ben nu weer overgestapt op een gewone voerbak... want is dus al een voortand kwijt en nog 2 staan er los.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Zijn brokken strooi ik door de woonkamer :P, maar dat gaat natuurlijk niet echt met het vlees wat die 's avonds krijgt.

Delphi2003

Re: Hond stoot tanden los in schrokbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:29

Snoepjes bal voor de brokjes? Voor vlees kan je misschien in meerdere keren kleine beetjes geven?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:30

Stoot zijn tanden los?!?! :oo
Ik dacht dat onze honden lomperds zijn maar sjonge die van jou kan er wat van!

En als je het vlees in een kong propt?
De brokjes zou je in een voerbal kunnen stoppen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:32

Onze rottweiler was veel voorzichtiger als ik zijn voer gewoon op de grond legde ipv in een bak :+ maar dat is inderdaad niet ideaal met vlees, hoewel ik het wel gewoon buiten legde. Zelf met een vork geven helpt ook, maar neemt wat meer tijd in beslag (je moet hem ook verplichten van te wachten tot je het hem geeft, en als je schrik hebt dat hij zichzelf pijn gaat doen kan je altijd eerst eens een brok vlees met mosterd oid geven, zal hij wel voorzichtiger zijn :D ).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 13:35

Mijn hond zijn leven draait om eten :P.
Hij doet alsof die al jaren niets te eten heeft gehad.

Het is ook gewoon echt op voordat ik geknipperd heb met mijn ogen haha. Kleine beetjes geven hebben we ook al geprobeerd, maar dat is ook hap slik weg. Er wordt niet eens op gekauwd.

Mijn andere hond daar in tegen neemt de tijd om er lekker van te genieten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:37

En het vlees in een kong doen? Wij voeren vers en voeren altijd buiten omdat we geen zin hebben in gesleep met karkassen in de woonkamer.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:44

Moet hij dan kotsen omdat hij te snel eet? Want kauwen doen honden niet echt, ze hebben geen maalkiezen. Ze "knippen" het voer in hapklare brokken en slikken dat door. Als het al in hapklare brokken wordt aangeboden is kauwen dus niet echt nodig, maar als het grotere stukken zijn knippen ze wat en slikken het door, dat kan opzich best snel gaan.

Als de hond er niet van moet kotsen ofzo zou ik me er gewoon niet te druk om maken, zorgen voor wat rust voor en na het eten, zorgen dat hij netjes wacht totdat jij zegt dat hij mag eten en lekker zijn gang laten gaan.
Moet hij wel ervan kotsen dan zou ik een kong ofzo gebruiken om het te vertragen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:59

Hij verslikt zich wel heel erg vaak doordat hij zo schrokt.

Kong heb ik niet geprobeerd. Misschien moeten we die eens kopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:39

Is echt ideaal, want ze moeten het vlees er echt uitlikken. Dus schrokken kan niet meer en de kong is van rubber, dus ook tand vriendelijk

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:16

Jep, ik zou de brokken meenemen en hem daarvoor laten werken en het vlees in een kong geven. Ook leuk als het warm is, kun je er een ijsje van maken!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:19

Je kan het ook zelf voeren. Ik weet niet hoeveel hij krijgt, maar dan kan je verdelen en dan een portie geven met je handen, als hij dat op heeft, weer het volgende stukje. Zo kan hij niet schrokken en gaan er geen tanden los. Daarna gewoon even je handen wassen, en als je er heel vies van bent kan je ook latex handschoentjes oid aantrekken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:22

Ik zou het dan in zo n voerballetje of voerkubus doen (kong wobbler wil ook wel eens goed, maar mss wat groot voor een vlinderhondje).
als het vlees krijgt dan kun je een kong proberen, of die bv invriezen. Brokjes ruim op de grond uit strooien wil ook wel goed helpen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:22

Heb je al een voermat geprobeerd? Als je brok voert zijn deze goed te doen. Je kunt deze nog best goed zelf maken ook. ( IK kan even niet op de naam komen, maar het zijn stukken fleece die door een rubberen mat zijn 'gevlochten' waar stukken fleece uitsteken.. dan doe je de brokken in de gaten van de mat. De hond moet ze er dan tussen uit vissen)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:25

Tanden zijn vanzelf op toch? :+

Laat hem wachten op zijn eten. Zo leer je een pup ook rustig eten. Die van mij kent het commando 'wacht' en 'toe maar' al vanaf het begin en eet zo een stuk rustiger. Je kan de bak ook in handen nemen, hem laten wachten, de bak laten zakken, een hapje laten nemen en de bak omhoog weer wegnemen (als je het nog snapt haha). Om hem vervolgens weer te laten wachten. Heeft hij ook voernijd?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:26

Benfan schreef:
Heb je al een voermat geprobeerd? Als je brok voert zijn deze goed te doen. Je kunt deze nog best goed zelf maken ook. ( IK kan even niet op de naam komen, maar het zijn stukken fleece die door een rubberen mat zijn 'gevlochten' waar stukken fleece uitsteken.. dan doe je de brokken in de gaten van de mat. De hond moet ze er dan tussen uit vissen)

Een snuffelmat *\o/* zou inderdaad ideaal zijn!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:44