Geryon schreef:Daarbij, je ouders moeten bereid zijn naar de dierenarts te gaan. Veel ouders die met tegenzin een beest in huis halen voor de kinderen, gaan liever niet naar de dierenarts of geven ze niet de ruimte oid. Dus ik ben altijd een beetje tegen tóch je zin doordrammen..
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je bent de diertjes niet alleen goed onderdak en voer verschuldigd, maar daarnaast ben je ze ook verplicht de nodige (dierenarts)zorg te geven. Die kosten kunnen flink oplopen. Mijn franse hangoor konijn van 5 maanden was ziek en bleek buikvliesontsteking te hebben en de baarmoeder zag er vreemd uit. Ik had de keuze uit opereren of in laten slapen. Besef je wel dat als jij in zo'n situatie komt, jouw ouders die beslissing nemen!!!! Jij kunt het geld er voor hebben, maar je bent minderjarig en voor dit soort beslissingen/uitgaven zal je toch toestemming moeten hebben van je ouders. Bespreek dit dus van te voren ook goed! Mijn konijn is plots ziek geworden en is nog jong dus je kan zo maar die pech hebben. Ik heb jaar laten opereren en gelijk de baarmoeder en eierstokken weg laten halen. Alle onderzoeken, operatie en medicatie hebben me 300,00 gekost, het 10-voudige van wat ik voor haar betaald heb..... Maar ze is volledig opgeknapt en is weer gelukkig samen met haar vriendje.
Nog een tip is om je goed in te lezen en voor cavia's te gaan kijken bij een konijnenopvang (hebben soms ook cavia's) via internet of even bellen. Of bij een hobbyfokker bijv. Kijk uit bij dierenwinkels en tuincentra.