Hoe Hondenpoep opruimen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Mirra

Hoe Hondenpoep opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 15:17

Hoi

Ik heb zes weken in het gips gelegen en daardoor de hondenpoep niet kunnen opruimen uit de tuin. (Kwam meermaals per dag hondenuitlaatservice, de hond heeft niets te kort gehad).

Maar nu wil ik graag de hoopjes opruimen en door het halflange gras lukt dit niet echt goed. Ik heb al geprobeerd met een schepje, harkje, kattenbakschepje, mijn handen (zoals met een poepzakje). Maar telkens blijft er heel wat aan het gras plakken of gaat het niet goed op het schepje waardoor er een deel wordt uitgesmeerd. Het helpt natuurlijk ook niet dat de tuin niet vlak is

Wie heeft de gouden tip voor mij?

genja

Re: Hoe Hondenpoep opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:21

Zoveel mogelijk op ruimen en daarna met de tuinslang door de tuin? Denk ik de enigste manier om het weg te krijgen

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:25

Kijk even of het nog gaat vriezen ( s'nachts ) dan kun je het vroeg in de ochtend makkelijk met een schepje opruimen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:05

Hopen op nachtvorst is idd een goede.
Anders opscheppen, grasmaaien en dan met de tuinslang erover (of voor het grasmaaien als er echt nog veel ligt).
Maar is je hond niet gewoon zindelijk dan, als hij voldoende is uitgelaten had hij toch niets in de tuin hoeven doen?

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 20:32

anneliesdj: het gaat om een oude hond die zijn behoefte niet lang meer kan ophouden (medische oorzaak). Hij gaat 3x per dag op wandeling, en moet tussen die periodes (en 's nachts zelf twee keer) nog eens extra naar buiten. Vandaar dat het wel wat in de tuin ligt.

Bedankt voor de tips!
Tuinslang is helaas geen optie, de tuin is te groot of de tuinslang te kort haha. Nu maar hopen dat het gaat vriezen :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:39

Woensdag zou er kans op nachtvorst zijn, nog even laten liggen dus :)
En als de tuinslang kapot is even een emmer water eroverheen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 01:32

Je kunt natuurlijk ook gewoon met een emmer rondlopen en overal een flots water op gooien.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 01:39

Zaagselriek, maar langer gras is idd vreselijk rot om ziets uit te vissen. Dan gieter met vloeibare zeep oplossing of van dat goedkope dierenhokken citroen schoonmaak bij de action halen en oplossen in water

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 03:16

Waarom haal je het er niet gewoon met gras en al uit?
Dus gewoon het gras mee plukken, of zeg ik nu iets doms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:23

anneliesdj schreef:
Hopen op nachtvorst is idd een goede.
Anders opscheppen, grasmaaien en dan met de tuinslang erover (of voor het grasmaaien als er echt nog veel ligt).
Maar is je hond niet gewoon zindelijk dan, als hij voldoende is uitgelaten had hij toch niets in de tuin hoeven doen?

Mijn honden zijn hartstikke zindelijk. Worden 3 x daags minimaal uitgelaten. Maar als ze moeten, mogen ze het gewoon achter thuis doen. Ik ga ook niet naar de plee op vaste tijden.

Paar x per jaar met hoge drukspuit erover en je ruikt niks. Plus dat de plekken altijd in schaduw liggen.

Heb helaas geen tips ts. Wij hebben alles betegeld.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:25

Kun je niet met een gras-kantenschaar het gras onder de hoop afknippen en dan de hele boel oppakken met een plastic zak? Daarna je schaar afspoelen...klaar! Het lijk me ook niet lekker als je tijdens het maaien de hele handel overal krijgt. :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:30

Na een paar regenbuien is wat over is gewoon weggespoeld. De grote delen met harkje en schep weg halen.