Wanneer kunnen de caafjes weer naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_yeah

Wanneer kunnen de caafjes weer naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 10:45

Hey hey! Ik heb 3 cavia's en ik vroeg me af. Wanneer zetten jullie ze weer even buiten? Zou het vandaag al kunnen? (Uit de wind, op droog gras, in de zon, maximaal een uurtje). Of vinden jullie het nog te koud?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:46

je hebt dit topic twee keer geplaatst :)
ik vind het wel lekker trouwens, maar cavia's zijn nog wat gevoeliger dan konijnen toch?

edit: laat maar, mijn computer was raar aan het doen, het is dus gewoon één topic

love_yeah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 10:47

Lienie_F schreef:
je hebt dit topic twee keer geplaatst :)
ik vind het wel lekker trouwens, maar cavia's zijn nog wat gevoeliger dan konijnen toch?

Ik zag het, had 1 al verwijderd.
Jup cavias zijn (veel) gevoeliger dan konijnen.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:48

als ze een mogelijkheid hebben om te schuilen is het geen probleem, maar hou de echt uit de wind, als het begint te waaien direct naar binnen, ze kunnen wel eens een longontsteking oplopen

love_yeah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 10:49

Aidenn schreef:
als ze een mogelijkheid hebben om te schuilen is het geen probleem, maar hou de echt uit de wind, als het begint te waaien direct naar binnen, ze kunnen wel eens een longontsteking oplopen

Ik heb een ren met schuilhokje :) alleen twijfel ik nog heel erg. Ik kijk wel hoe het weer vanmiddag word

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:57

love_yeah schreef:
Aidenn schreef:

Ik heb een ren met schuilhokje :) alleen twijfel ik nog heel erg. Ik kijk wel hoe het weer vanmiddag word

voorkomen is beter dan genezen, als je je er niet zeker bij voelt dan kan je ze altijd nog op een zonnig plekje in het huis zetten, dan kunnen ze toch van de zon genieten maar zonder risico van een longontsteking :D

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:57

Hier hebben ze heel de winter buitengezeten , denk dat als je ze nu idd langzaam laat wennen en ze goed uit de wind kunnen ze wel lekker naar buiten kunnen

Mijati

Re: Wanneer kunnen de caafjes weer naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:59

vanmiddag kunnen ze echt wel naar buiten, als ze gewoon beschut kunnen zitten, is dat geen enkel probleem.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:05

Hier gaan de caafjes voor het eerst dit jaar ook naar buiten! *\o/* Lekker grasjes eten.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:48

De mijne zitten nu ook al vanaf 12 uur buiten. Ze zitten bij mij op tegels en hebben van die beschutte mandjes en een beetje in de zon, vinden ze heerlijk :)

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:51

Heb geen cavia maar wel konijnen. Die zitten ook lekker buiten :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:53

Hangt ervan af op welk terrein, hoeveel beschutting is er en vooral hoe droog het ligt. Hier moeten ze elk jaar van hun zomerpleintje omdat dit veel te nat wordt in de winter. maar kunnen ze wel op een ander pleintje buitenlopen dat grenst aan mijn tuinhuis, als ik de luiken openzet kunnen ze dan naar buiten, dit ligt haast nooit nat dus is ideaal :) helaas groeit daar dan weer geen gras dus ik kan niet wachten tot die van mij weer naar hun zomerpleintje kunnen :D