Op de terugweg meende ik een schaap te zien, aan de andere kant van het kanaal..
Alleen.. en in het prikkeldraad?
Ik heb mijn moeder een berichtje gestuurd en we zijn rond 1 uur weer gaan kijken. Jawel, het schaap was er nog steeds, op de zelfde plek en nog steeds alleen.

Nou goed, hij hoort dus in het natuurgebied aan de andere kant van het prikkeldraad..
We zijn naar huis gereden en opzoek gegaan naar gereedschap, een schaar, een betonschaar?
Ja.. nergens te vinden.. Dus uiteindelijk 2 tangen mee genomen.
We hebben onze auto zo dicht mogelijk bij neergezet... uiteindelijk hebben we 6 kilometer gelopen naar het schaap.. door modder, water en viezigheid.
Eenmaal bij het schaap zochten we een plan van aanpak.
Zouden we hem naar het hek jagen? Of toch het prikkeldraad stuk knippen?
Schaap bleek toch niet vast te zitten.. Hij zat gewoon vast tussen het prikkeldraad, stekelbosjes en het kanaal.
Eerst geprobeerd om de pinnetjes uit het paaltje te halen, zodat er meer ruimte was.. Al snel kwamen we er achter dat ons gereedschap waardeloos was.
We hebben besloten om met onze ene hand (inclusief werkhandschoen) het prikkeldraad omhoog te houden en dan met onze voet de andere 2 draden naar beneden te drukken.

Schaap snapte er niks van en ging natuurlijk niet tussen de draden door.. logisch, aan beide kanten zo'n eng mens.. en joost mag weten hoe lang dat arme beestje daar al zat..

Geduld is een schone zaak.
We hebben met onze knipscharen geprobeerd de meeste stekeltakken uit haar vacht te halen, en opeens, bij een tak bij haar kont, sprong ze omhoog, tussen de draden door!
Daar ging ze!!

Snel opzoek naar haar vriendjes en vriendinnetjes..
Na een paar 100 meter had ze die gevonden.
(ze is links op de foto te zien.)

Wij zijn, met een voldaan, en goed gevoel weer vertrokken.
Ze liep goed, was weer bij haar maatjes, en kon weer gaan eten en drinken.
Op de terugweg nog even natte sokken gehaald .. omdat het pad opeens een sloot werd.

Eind goed, al goed!!
ook een tang gehaald en alles los geknipt, en blij dat ie was toen ie vrij was