hoesten door ammoniak lucht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_animals

hoesten door ammoniak lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 01:33

Hallo bokkers

Ik weet dat mijn vraag hier niet thuis hoor maar sinds ik net nieuw hier ben moet ik het op deze manier vraggen
Ik hoest nu al een week en heb een beetje een schorre stem maar ik denk dat het door de urine lucht ko.y van mij konijn die ik zindelijk heb en iedere dag zijn toilet moet schoon maken en het stinjt echt super erg het is ook nog een rammelaar dus extra erg wat denken jullie ?

Groetjes

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 01:40

Heb je hem in huis ofzo? Zo ja, dan kan je hem beter buiten laten. En castreren moet het ook minder erg maken.

Daarbij gaat de verkoudheid nu ook in het rond. Ik heb er zelf ook last van.

Maar hoezo moet je het op deze manier vragen? En ABN typen zou ook wel erg fijn zijn, het leest nogal lastig als je geen leestekens gebruikt en onnodige spelfouten maakt.

spotterick

Re: hoesten door ammoniak lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 02:50

Als je twee keer per dag schoonmaakt is het ook minder erg als een keer per dag

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:06

lijkt mij eerder een allergische reactie op het stof wat erbij komt kijken dan dat je op de urine reageert bij elke dag schoonmaken. Misschien komt er dan teveel stof vrij. moet je eens kijken naar een andere bodembedekking. of er een buitenkonijn van maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:04

Ik zou inderdaad ook zeggen, misschien eens aankijken of het veranderd als je hem een tijdje 2x per dag schoon maakt? Dan weet je of het daar aan ligt.

Wat Truus zegt is ook waar, hoe lang heb je het diertje al, gebruik je de huidige bodembedekker al lang? Ik heb zelf gerbils en zodra ik de kooi schoon maak en nieuwe bodembedekker er in doe dan stuift dat, en van sommige bodembedekkers (met name de stoffige) heb ik ook flink last. Meestal trekt dat wel weer weg na een paar dagen omdat de bodem dan wat meer gesetteld is, maar er zijn bodembedekkers die ik gewoon niet meer in huis haal vanwege het stof.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:07

Ik gebruik hennep als bodembedekker, is nagenoeg stofvrij :) van stro word ik ziek.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:57

Het is niet omdat je net nieuw bent, dat je topics mag openen waar die helemaal niet horen. ;)

MD > BB

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:52

Je hoest een week. Heb je het konijn ook pas een week? Zou je niet gewoon verkouden zijn?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:37

Je weet dat konijnen groepsdieren zijn?

Ik zou in elk geval zorgen dat je niet slaapt in dezelfde ruimte als waar de kooi staat. Daarnaast het " toilet" 2x per dag schoonmaken ipv 1x...

Wat voor bodembedekking heb je in de kooi?

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 22:26

Gini schreef:
Het is niet omdat je net nieuw bent, dat je topics mag openen waar die helemaal niet horen. ;)

MD > BB

Dat deed ik echt niet op die manier kon alleen niet meer reageren omdat ik eerst 25 nuttige berichtjes nodig had maar gelukig schreef iemand me via pb en legte me uit hoe het werkte.
Mischien iets voor jou voor een volgende keer ;)

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 22:27

Ineke2 schreef:
Je weet dat konijnen groepsdieren zijn?

Ik zou in elk geval zorgen dat je niet slaapt in dezelfde ruimte als waar de kooi staat. Daarnaast het " toilet" 2x per dag schoonmaken ipv 1x...

Wat voor bodembedekking heb je in de kooi?

Bedankt voor je berichtje kan eindelijk een keer naar je terug schrijven :D ik slaap niet in dezelfde ruimte maar het kwam doordat die lucht van hem zo sterk was als ik zijn toilet moest schoonmaken dus had mijn moeder iets bedacht en dat was iedere keer als ik het moest verschonen een mondkapje op te doen en dat hielp ontzetend goed ik heb er nu al een tijd geen last meer van gelukkig *\o/*

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 22:28

ik gebruik trouwens hennep (aubiose)