Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Ik vind het persoonlijk wat weinig, ik vind voor 's morgens een half uur wel het minimum en dat rondje 's middags zou ik ook zeggen minimaal een half uur tot 3 kwartier.
Maar het ligt ook aan je hond, hoe energiek die is en hoe oud ze is en of ze bv thuis veel alleen is.
Als je geen problemen hebt met haar lijkt mij dat ze niet perse meer nodig is.
annepaardoes schreef:Mijn hond krijgt ook die hoeveelheid beweging. Is dan ook wel al wat ouder en de ochtend en avondrondjes ligt hij liever te slapen. Toen hij jonger was kreeg hij wel wat meer beweging.
Mag ik je wel waarschuwen vor het spelen met stokken en adviseren met iets anders te spelen. Er kunnen vreselijke ongelukken gebeuren door het spelen met stokken. Van stokken die doorschieten richting gehemelte of strot. Mocht je hond nou een echt stokken gek zijn, er bestaan "nep stokken" als speeltjes. Mijn hond is er gek op.
FjordHorse schreef:Mijn honden zouden het kot afbreken als ik ze zo "weinig" uitliet, maar als je hond geen gedragsproblemen vertoont, dan is het goed hoor!![]()
Die van ons wandelen min 4 uur per dag, waaronder ook joggen en echt heel actieve wandelingen. Ik denk dat die van mij gewoon geen "uit" knop hebben
shettiessx schreef:FjordHorse schreef:Mijn honden zouden het kot afbreken als ik ze zo "weinig" uitliet, maar als je hond geen gedragsproblemen vertoont, dan is het goed hoor!![]()
Die van ons wandelen min 4 uur per dag, waaronder ook joggen en echt heel actieve wandelingen. Ik denk dat die van mij gewoon geen "uit" knop hebben
wat voor honden heb je dan als ik vragen mag?
in het weekend heb ik sowieso meer tijd en gaan we zoals ik al zei lekker 1-1,5 uur naar een losloopgebied, en als ik door de weeks een middagje vrij heb fiets ik meestal met haar
Heerlijk ras, maar niet moe te krijgen
) maar wat jij aan houdt daar komen wij soms ook niet aan. En beide gebeuren wel eens. Maar ze blijft ook vaak genoeg op de oprit staan zo van bekijk het maar. En wij wonen in het bos en ze loopt altijd los.
Borisje schreef:Je hebt je hond genoeg uitgelaten als hij het overgrote deel van de dag ligt te slapen en geen gedragsproblemen vertoond.
Als dat voor jouw hond 10 minuutjes per dag is, heeft hij weinig beweging nodig. Voor mijn hond is dat zo'n 2 uur per dag. Anders gaat ze janken, drentelen in huis, achter je aan lopen, en dan moet ik zeker niet van huis weggaan want dan tref ik bij thuiskomst gesloopte spullen aan.
Zo verschilt het voor iedere hond en ras.
zoef123 schreef:Dat lijkt mij prima, het is echt verschillend per hond. Zo heeft mijn hond al genoeg aan
5-10 min in de ochtend
15-30 min eind van de middag
5- 10 min eind van de avond
Lijkt zo echt heel weinig maar voor mijn hond echt voldoende.